V roce 2003 se rozhodl Lidl vstoupit na švédský trh a od té doby je zde zatím pouze ve ztrátě. Ta se dosud vyšplhala na celkovou sumu 3 mld. švédských korun (cca 347 mil. eur), uvedly švédské noviny Dagens Nyheter. Lidl ve Švédsku provozuje 150 obchodů a v roce 2011 činil jeho tržní podíl 3,2 %. Diskontní prodejny to ve Švédsku podle listu nemají vůbec lehké - také dánský řetězec Netto (provozuje ve Švédsku 151 obchodů, tržní podíl 2,2 %) byl zatím pouze jediný rok od svého vstupu v černých číslech a jeho celková ztráta se vyšplhala na částku cca 676 mil. švédských korun. Podle odborníků na místní trh diskonty podcenily místní trh, firemní filozofie společnosti Lidl např. vedla ke konfliktům s odbory. Nyní se již Lidl přizpůsobil, experti přesto pochybují, zda bude v dlouhodobém časovém horizontu úspěšný. Přesto chce diskont pokračovat v expanzi v severské zemi a investuje mj. do výstavby nového skladu na severu od Stockholmu.

luc