Překvapivé výsledky přinesla studie zabývající se zákaznickým chováním: garance nejnižší ceny již dávno nepřináší u zákazníků takový ohlas, jak se dosud obchody domnívaly.

Studie "Revisiting low price guarantees: does consumer versus retailer governance matter?" výzkumného centra Value & Persuasion Management School v Remeši zkoumala chování konzumentů a jejich postoj a důvěru vůči reklamním slibům. Tentokráte se zaměřila na tzv. Best-Price-Guarantee. Tuto marketingovou strategii používá stále více maloobchodníků. Slibují přitom, že jsou nejvýhodnějším prodejcem daného artiklu, a pokud by tomu tak náhodou nebylo, garantují vrácení peněz - a to nejčastěji cenový rozdíl nebo případně jeho násobek. Studie, která se tomu detailně věnovala, přinesla překvapivé výsledky: spotřebitelé jsou podle ní spíše odstrašeni příliš ofenzivními sliby finanční náhrady. Realizovány byly celkem tři experimenty s celkem 662 konzumenty.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se