Útraty nakupujících v Británii v porovnání s předchozím rokem v klíčovém prodejním období v prosinci spadly o 1,7 %. Vyplývá to ze zprávy Visa Europe. Údaje z UK Expenditure Index, který sestavuje Markit, ukázaly meziměsíční pokles o 0,9 % a poslední čtvrtina roku také prokázala pokles o 0,9 %.

Útraty na hlavních nákupních ulicích v porovnání s předvánoční sezonou roku 2011 spadly o 2 %, nákupy poštou a telefonem se snížily o 3,8 % a on-line o 0,4 %. Visa ale týden před Vánocemi uvedla, že mezitýdenní nárůst prodejů dosáhl 12 %, za což mohl především poslední nákupní víkend. On-line prodeje v tom stejném období rostly o 12,5 %. Obchodní ředitel Visa Europe Steve Perry upozornil na to, že 0,9% propad ve výdajích v poslední čtvrtině roku může naznačovat snižující se výdaje na domácnost a úspory v hospodaření obecně.

red