Změna strategie společnosti vždy patří k nejdůležitěším a nejtěžším rozhodnutím manažera. Volba strategie může rozhodnout o osudu firmy na dlouhá léta. Zakormidlovat do nebezpečných vod s vidinou bohatého úlovku, nebo paběrkovat v bezpečí klidného zálivu? To jsou otázky takřka hamletovské a vždy je rozsoudí až čas.
Například bývalá dominantní firma fotoprůmyslu Kodak, zaostala za konkurencí při přechodu na digitální technologie a musela v lednu tohoto roku požádat o soudní ochranu před věřiteli. Ironií manažerského osudu je, že digitální fotoaparát vznikl právě ve společnosti Kodak. Příkladem vzestupu a pádu spojeným s volbou strategie je však především firma Nokia. Původně výrobce papíru, gumárenských výrobků a telefonních kabelů vsadil na nové možnosti prudce se rozvíjejícího oboru telekomunikační elektroniky a v krátké době se vypracoval až na největšího světového výrobce mobilních telefonů. Nástup smartphonů však Nokia nezachytila, sledování zajeté strategie vedlo k propadu jejího postavení na trhu a firma musela kvůli finančním problémům prodat své sídlo v Espoo za 170 milionů eur.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.