Změna strategie společnosti vždy patří k nejdůležitěším a nejtěžším rozhodnutím manažera. Volba strategie může rozhodnout o osudu firmy na dlouhá léta. Zakormidlovat do nebezpečných vod s vidinou bohatého úlovku, nebo paběrkovat v bezpečí klidného zálivu? To jsou otázky takřka hamletovské a vždy je rozsoudí až čas.

Například bývalá dominantní firma fotoprůmyslu Kodak, zaostala za konkurencí při přechodu na digitální technologie a musela v lednu tohoto roku požádat o soudní ochranu před věřiteli. Ironií manažerského osudu je, že digitální fotoaparát vznikl právě ve společnosti Kodak. Příkladem vzestupu a pádu spojeným s volbou strategie je však především firma Nokia. Původně výrobce papíru, gumárenských výrobků a telefonních kabelů vsadil na nové možnosti prudce se rozvíjejícího oboru telekomunikační elektroniky a v krátké době se vypracoval až na největšího světového výrobce mobilních telefonů. Nástup smartphonů však Nokia nezachytila, sledování zajeté strategie vedlo k propadu jejího postavení na trhu a firma musela kvůli finančním problémům prodat své sídlo v Espoo za 170 milionů eur.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se