O diskriminaci a nejrůznějších formách obtěžování (harassmentu) či šikany na pracovišti bylo napsáno již mnoho. Naprostá většina publikací se týká rozpoznávání diskriminačního jednání a možností obrany pro postiženého zaměstnance.

NESTRKEJTE HLAVU DO PÍSKU

Úvodem je nutné zdůraznit, že v otázkách diskriminace není vhodné strkat hlavu do písku a stížnostmi se nezabývat. Zákoník práce jednoznačně ukládá zaměstnavatelům povinnost zajišťovat rovné zacházení se všemi zaměstnanci. Správným postupem tedy je, že se zaměstnavatel jakoukoli stížností zaměstnance týkající se otázky diskriminace a obtěžování (jakož i jinak zjištěnému podezření na diskriminaci na svém pracovišti) bude důkladně zabývat, prošetří její oprávněnost a následně přijme vhodné kroky v závislosti na výsledcích vyšetřování. Řada mezinárodních společností má pro tyto případy zakotvené přesné postupy ve svých vnitřních předpisech. Takové řešení lze jednoznačně doporučit, protože zajišťuje objektivnost celého postupu. Rovněž vede ke zvýšení loajality zaměstnanců, kteří vědí, že se v případě problémů mohou bez obav svěřit zaměstnavateli (a nemusí se tedy obracet na státní orgány) a dočkají se spravedlivého postupu. Jako inspirace pro přípravu příslušného vnitřního předpisu mohou pomoci následující řádky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se