Nákupním klubům se v České republice stále daří a je po nich poptávka. Ukazuje se, že lidem se stále více líbí možnost nakupovat z pohodlí domova, v klidu si vybrat hledané zboží a nechat si je zaslat až k domovním dveřím. A zvláště nyní před Vánoci, kdy je vyhledávaným produktem oblast módy. Jedním z aspektů často rozhodujícím o její koupi je cena a právě tou na své stránky láká zákazníky online nákupní klub ModniGuru.cz. 

ModniGuru.cz nabízí značkové zboží za mnohem levnější ceny, než za jaké bychom je mohli koupit v klasických obchodech. Přímo spolupracuje sice jen s několika značkami, většinou však obchoduje se zahraničními dodavateli, a tak si na stránkách klubu můžeme zakoupit zboží od značek jako Guess, Tommy Hilfiger, Replay, Diesel, Ralph Lauren, Hugo Boss a další.

Možnost prodávat na internetu značkové zboží za bezkonkurenční ceny v sobě vždy nese jedno pravidlo - mít kontakt na správné dodavatele. Jaromír Muchka, majitel klubu ModniGuru.cz, k tomu dodává: „Princip nákupního klubu je v nakupování převážně v zahraničí ve větších objemech, a není vždy pravidlem, že se jedná o outletovou kolekci. Každý den komunikujeme se stávajícími či novými dodavateli, zjišťujeme nové zboží, které je k dispozici, a vybíráme to nejlepší.“

Jaromír Muchka sleduje nákupní kluby v České republice od jejich začátků, kdy byl v roce 2009 založen první klub. V té době začal pracovat se svým kolegou Pavlem Matouškem na projektu hyperzbozi.cz a v roce 2010 spustili server hyperslevy.cz. Později se však oba projekty přesunuly pod křídla společnosti HyperMedia, která je nakonec odkoupila. A právě od té doby se začal sám intenzivněji zajímat o segment nákupních klubů a když shledal, že je zde stále ještě prostor pro online prodej módy, realizoval svůj projekt, který už je úspěšně na trhu 17 měsíců.

Ihned při svém začátku byla na Seznamu spuštěna bannerová reklama, která se osvědčila stejně jako newslettery zasílané nakupujícím, jež jsou nejúspěšnějším marketingovým nástrojem všech nákupních klubů. Díky nim i dalším reklamám například na Facebooku si lidé tohoto nákupního klubu začali všímat od počátku. Dnes na jejich stránky každý den zavítá okolo osmi tisíc lidí.

Nákup módy je emotivní záležitost

Podobně jako je tomu u jiných nákupních klubů, i ModniGuru.cz spouští na svých stránkách neustále nové kampaně. Denně mohou být až čtyři, a tak je z čeho vybírat. „Pravidelných nakupujících je kolem čtyřiceti procent. Počet pravidelných zákazníků se neustále zvyšuje, ale tím, jak přibývají noví zákazníci díky naší akviziční politice, tento poměr zůstává,“ říká Jaromír Muchka.

„Pomyslný prototyp zákazníka, který na stránkách vyhledává nejčastěji, je žena ve věku okolo třiceti let zajímající se o módu. Samozřejmě u nás nakupují i muži, a to nejen pro sebe, ale i pro své partnerky, což je vidět zejména v předvánočních prodejích. Nejčastěji lidé vyhledávají obuv, kabelky, trika, topy, šaty a doplňky,“ dodává.

I ModniGuru.cz připravuje několik změn do budoucna: „Chceme rozšířit sortiment o další značky za ještě lepší ceny. Spouštíme náš vlastní magazín, plánujeme nabízet nové značky, které v České republice ještě nikdo neprodává. Samozřejmě budeme pracovat na zlepšení stránek. Máme v plánu zlepšit prezentaci zboží, zjednodušit platební proces, více se zaměřit na mobilní zařízení a spoustu dalšího.“

Jedním z nejdůležitějších předpokladů, jak s internetovým obchodem uspět, je zaujmout zákazníka. „Pokud neprodáváme tutovku, musíme brát v úvahu výběr zboží čili vkus českého zákazníka, který je specifický a jiný než například v Itálii či Velké Británii. Další část je cenotvorba, která není jen o výši slevy, ale samozřejmě o výsledné ceně. V úvahu je potřeba brát, že nákup módy je emotivní záležitost, proto je důležitá prezentace zboží. Bohužel ne vždy máme od dodavatele k dispozici fotografie v dobré kvalitě a musíme si je vytvořit sami,“ vysvětluje v závěru Jaromír Muchka.


Bottom line: Co vás vede ke koupi značkového zboží? Pokud se jej rozhodnete koupit, které faktory zohledňujete?