1. Co mám dělat?

Tato otázka vyvstane většinou jako první.  Odpověď? Dělejte to, co chtějí vaši zákazníci. Mentalita českého národa je asi takováto:  Když posledních 5 let firma vyrábí malířské štětky, majitel si většinou myslí, že takhle to bude ještě dalších 30 let (minimálně). Chyba lávky. Dobrý majitel firmy má vždy „plán B“. Tedy ví, co trh chce, co budou zákazníci kupovat.

2. Zaměstnanci vs. „Pravidlo 3“

 „Pravidlo 3“ říká jednu celkem drsnou pravdu – jedna třetina zaměstnanců ve firmě je zbytečná, druhá třetina se bude při změně podmínek muset vyměnit, pouze třetí třetina jsou lidé, kteří pracují pro firmu a jsou k ní skutečně loajální. Šokující? Bohužel je to pravda…

3. Zákazníci, resp. kdo mi platí

Zamysleli jste se někdy nad tím, kdo dává pokyn k tomu, aby vám byla proplacena faktura nebo byl realizován nákup? To je totiž ten člověk, který je vaším zákazníkem. Abych to lépe vysvětlil, ukažme si příklad: Kdo nejčastěji kupuje dětské přesnídávky? Tatínkové, statisticky je to 68 %, obvykle když jdou z práce za maminkou, která se stará o jejich miminko. A kdo je nejčastěji v reklamách na dětské přesnídávky? Maminky, protože ty říkají tatínkům, co mají koupit. Takže ten, kdo dává peníze je otec, ale ten kdo rozhoduje, za co budou peníze utraceny, je matka. Mimo jiné viděli jste někdy reklamu, kde vystupují tatínci? Obvykle se jedná spíše o parodie na péči o dítě. 

4. Koho mám zaměstnat?

Pokud chcete někoho, kdo „potáhne“ a bude sdílet vaše názory, měl by to být člověk, který má v oboru odpracováno alespoň 10 000 pracovních hodin. Zdá se vám to hodně? Tak počítejme: pokud je to skutečně výkonný pracovník a bude pracovat 10 hodin denně, tj. 50 hodin týdně, tj. 2 500 hodin ročně, tak za přibližně 4 roky je z něj člověk, který má už relevantní zkušenosti. To není zas tak dlouhá doba a vy získáte někoho, kdo své práci rozumí.

5. Jak to celé udělat?

Co nejjednodušeji! Nastavte vašim zaměstnancům jasná pravidla a požadujte dokončenou práci. Proč dokončenou? Znáte nějakého svého kolegu, který přijde a říká: „Šéfe, tak jsem to udělal. Je to skoro hotové, jenom na to mrkni“. Tohle není dokončená práce. Je to stav, kdy obvykle šéf přes den dělá, resp. dodělává práci svých zaměstnanců, aby tak okolo kolem 18 hodiny začal pracovat na svých úkolech. V „nejlepším“ případě na nich dělal celý víkend – to má rodina „obzvláště ráda“. Tip navíc: Sledujte, kdo ze zaměstnanců se takto chová, kdo odevzdává nedokončenou práci. Zjistíte, kdo je členem třetiny zbytečných zaměstnanců – viz tip č. 2.

Bonus – „plán boje“

Jak zajistit dokončenou práci? Níže si můžete stáhnout dokument s názvem „denní plán boje“. Tento dokument vytiskněte a předejte svým zaměstnancům. Ti do něj budou každý den zaznamenávat úkoly, které musí udělat a budou odškrtávat jejich splnění.  Na další den budou mít další formulář. Tímto jednoduchým způsobem zjistíte, kdo co dělá, kolik je toho schopen udělat. Dozvíte se také, jestli někomu netrvá zpracování jednoduchého úkolu několik dní, tedy jestli si práci nešetří či lidově „dělá, že dělá“.

Tak už na nic nečekejte a stáhněte si denní plán boje.

Přeju Vám jen samé pracovní úspěchy!

Pro registraci k odběrů rad a tipů se můžete registrovat ZDE

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist