Je oblíbencem mladé i starší generace, jeho písně zní úplně všude a koncerty mívá během pár dní beznadějně vyprodané. Tomáš Klus je současný hudební i lidský fenomén. Posluchače odzbrojuje chytrými a chytlavými texty, svým optimismem i přístupem. Všechny tyto aspekty předvedl i na vyprodaném koncertu v Praze, kde se v klubu Roxy fanouškům předvedl hned dvakrát za sebou.

Talent, píle a přirozenost zpěváka Tomáše Kluse posluchače baví už od roku 2008, kdy vydal svou první desku Cesta do záhu(d)by. Svou schopnost napsat dobrou českou píseň s chytrým textem potvrdil i v roce následujícím, a to albem Hlavní uzávěr splínu. Naplno se ale sláva Tomáše Kluse a jeho věrného kytaristy Jiřího Kučerovského projevila s deskou Racek z roku 2011. Za Racka posbíral všechna možná ocenění, získal dokonce i Zlatého slavíka jako Zpěvák roku, když překonal i Karla Gotta.

Deska Proměnamě se drží ve stejných kolejích

Čtvrtá Klusova deska proto byla velmi očekávaná a nejeden hudební nadšenec se nemohl dočkat konce března, kdy zpěvák vydal album s názvem Proměnamě. Klus naštěstí nezabředl do snahy zkoušet něco nového, ani se nesnažil odpoutat od klasického písničkářství a dopřál svým posluchačům to, na co jsou od něj zvyklí. Deska je nabitá výbornými songy, pestrostí a především texty, nad kterými se kdekdo pozastaví. Klus zkrátka skládat umí, umí si hrát se slovy, a když se k tomu všemu ještě přidá jeho příjemný hlas, je vše naprosto v pořádku. Desku kladně přijala jak kritika, tak fanoušci, a proto nebylo divu, že skoro každý Klusův koncert během jeho nové Proměnamě tour byl velice rychle vyprodaný.

Nejinak tomu bylo i v Pražském klubu Roxy, kam se zpěvák se svou kapelou podíval 22. a 23. dubna. Já mám tohle místo hodně ráda, protože je ideálně velké, vždy je v něm super zvuk i světla a pokud někdo nemusí trávit veškerý čas na koncertu, najde se tu i spousta různých tajemných zákoutí. Jedním z nich je i místnost s opravdu pidi pódiem, která je připravena na trošku undergroundovější akce. Hlavní pódium ale obsadil po oba dva dny Tomáš Klus a jeho kapela.

Stejně na desce i na koncertech

Přivítání zpěváka a jeho družiny na pódiu bylo opravdu velké a fanoušci se následně dočkali bezmála dvouhodinového koncertu prošpikovaného písničkami z nové desky i dobře známými hity. Zazněla tak Nina, Malčik, Pocity, Sybyla či Marie. Koncert ale představil především skladby z nové desky, které jsme si mohli vychutnat všechny.

Mně osobně se líbí hned několik písní, vlastně víc jak polovina. Těšila jsem se například na Noe, Nezapomínej, První píseň, Jsem nebo Napojen a velkou většinu z nich nemůžu doteď vyhnat z hlavy. Nebyla jsem vůbec zklamaná koncertním zpracováním, písně doplňuje především kytara a není tak potřeba žádná opulentní show. Klus má navíc obrovské plus za to, že jeho hlas zní na desce úplně stejně, jako naživo.

Pokud se k tomu všemu přidá ještě jeho improvizace a velmi osobní přístup k fanouškům je vám hned sympatičtější. Nebojí se skočit do narvaného sálu a projít se mezi lidmi nebo si na křest nové desky pozvat kromě celého svého týmu i dvě fanynky. A vám nepřijde, že by tato drobná gesta byla nějakým kalkulem a snahou ukázat se v tom nejlepším světle. Klus je zkrátka nabitý pozitivní energií, kterou umí skvěle předávat dál. Já jsem z koncertu odcházela mnohem veselejší a celý koncert jsem si užila, přestože se v Roxy skoro nedalo dýchat a vedro zde bylo k padnutí.

Klus se objeví i na studentských Majálesech

Možná to zní jako klišé, ale Tomáš Klus, Jiří Kučerovský a vlastně celá kapela i se symfonickým orchestrem odvedla ve středu v Roxy obrovský kus práce. Není se tedy čemu divit, že Tomáš Klus patří mezi hudební fenomény současné hudební scény a vrací opět na přední příčky tradiční české písničkářství, které po nikom nekopíruje, ale dělá si ho po svém. A dělá to opravdu dobře a poctivě.

Pokud jste i vy jeho příznivci nebo si jen rádi poslechnete fajn hudbu, můžete na něj vyrazit třeba hned na studentské festivaly, Majálesy. Objeví se v Hradci Králové 25. dubna, v Praze v Letňanech na Čarodějnice i v Brně 7. května. Jeho koncertní diář je ale plný i na festivalové léto, takže na něj někde určitě narazíte.

Bottom line: Jak jste na tom s Tomášem Klusem vy? Máte ho rádi nebo jej nemůžete vystát?