Máte pocit, že se kvůli škole či práci ochuzujete o kulturu a záliby a nestíháte se ani pořádně podívat, co je na internetu nového? Právě proto jsme shromáždili sedm příspěvků z poslední doby, které rozšíří vaše obzory, aniž byste museli strávit hodiny u počítače při pracném hledání. Věděli jste například, jak lze přitáhnout pozornost před světovým šampionátem?

1) Jak reagovat na nevýhodné zákony?

Poté co se občané státu Washington v USA rozhodli zvýšit minimální mzdu, rozhodně nečekali, že obchodníkům v jednom z levicovějších amerických států dojde trpělivost. Zákon, který je pro podnikatele značně nevýhodný, vyvolal zajímavou formu protestu – daň z žití. Je to geniální, jedině tak si lidé uvědomí, že jejich sociální rozhodnutí ovlivní peněženku nejen obchodníků, ale i jejich.

2) Den D po 70 letech

Šestého června se slavilo výročí vylodění v Normandii a kromě různých setkání veteránů vznikl i zajímavý projekt. Díky práci skupiny nadšenců teď můžete porovnat, jak se místa, kde došlo k jedné z rozhodujících událostí druhé světové války, za sedmdesát let změnila. Stačí jen kliknout na fotografie.

3) Podle statusů poznáte, jaká je vaše osobnost

Na první pohled nejde o nic zajímavého, jen další statistika vašich příspěvků na Facebooku. Ale tento systém, který zkoumá slova, je jedinečný. Zjišťuje, jak jste otevření a jestli působíte pozitivně. Nabízí také porovnání se známými osobnostmi a vašimi přáteli, včetně těch, kteří si průzkum vůbec neudělali, a vyhledá mezi nimi největší shodu. Nejde o porušení jejich soukromí, protože průzkum pracuje s informacemi, které si můžeme zjistit sami.

4) Jak vás změní první rok na univerzitě?

První rok na vysoké škole vás stoprocentně změní, zvlášť když přicházíte do New Yorku. Byť se podle fotografií může zdát, že studenti vypadají po roce velmi podobně, minulý školní rok byl pro většinu z nich stěžejní. Někteří našli svůj cíl, jiní lásku. Tak jako tak, život po studiu v největším městě Spojených států nebude nikdy stejný.

5) Nejlepší reklama je ta kontroverzní

K úspěchu dobré kampaně či reklamy je třeba jedinečnost. To pochopili i lidé z marketingového oddělení sázkařské firmy Paddy Power. Stačil k tomu jeden obrázek brazilského deštného pralesa, ve kterém je vykáceno heslo povzbuzující anglický fotbalový tým na Mistrovství světa. Mnoho lidí skutečně uvěřilo, že si firma objednala devastaci lesa. Ekologové zakládali petice a posílali dopisy i Evropské unii. Až po pár dnech firma potvrdila, že šlo o vtip, který ji ale proslavil po celém světě.

6) Na jakých produktech je nejvyšší marže?

Ten pocit známe všichni. Čas od času si někde všimneme nějakého drahého produktu a pomyslíme si, že si ho dokážeme vyrobit mnohem levněji a většinou máme pravdu. Na popcornu v kině se vydělá kolem 800%, na balené vodě až 4000 %. Neméně předražené jsou také léky nebo SMS zprávy. Nabídka se ale přizpůsobuje poptávce, a tak je náš problém, že se s těmito cenami smiřujeme.

7) Vyhnání bezdomovců novým způsobem

Problém bezdomovectví trápí většinu velkých i menších měst. Ta se kvůli lidem bez domova mohou zdát špinavější a méně reprezentativní, problémy také může způsobovat snaha těchto lidí najít teplé a suché místo na přespání. Londýnští obyvatelé se rozhodli skoncovat s nevítanými návštěvníky krytých vchodů do domu svérázně - nechali na zem nainstalovat bodce.