Přejet autem přes nový Trojský most trvá prý někdy až 25 minut. Po měsíční zkušenosti s jeho provozem je tak zřejmé, že nám architekt Roman Koucký za 1,4 miliardy z veřejných rozpočtů ve vší skromnosti nadesignoval překrásný a plně funkční nástroj k regulaci přetížení Prahy auty. Taktický urbanismus par excellence.

Když tramvaj (správně) projede přes most jak po másle, pěšky přejdete (byť podél zácpy aut) také v klidu a i na kole (ačkoliv je k tomu určená infrastruktura sama dost bídná - původně se s koly jako v dřívějších pražských projektech tradičně nepočítalo...) se projede vedle kolony aut v cuku letu, trčení na místě v autě je pro každého z nás slušný psychologický výprask. Kam se na to hrabe kdejaká marketingová kampaň... To by bylo, aby alespoň někdo po takovém zážitku nezvolil pro příští cestu tramvaj... Za tento dvacetipětiminutový impulz k zamyšlení moc děkujeme. Vive la Liberté!

A pokud samotný Trojský most nezabere, ještě stále máme v záloze Blanku... Jednopruhový výjezd v Pelc-Tyrolce, jednopruhový nájezd z ulice V Holešovickách, Svatovítská, Bubenská... Město, které nemá žádné plány co dělat, až se jeho největší infrastrukturní stavba otevře... A vůbec, kdo z nás by si pro vlastní přepravu kupoval do města auto, aby trávil denně desítky minut v zácpách či v podzemí tunelu jako řidiči metra, pro které je to přitom placená práce?

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist