V loňském roce se podle údajů výzkumné společnosti GfK prodalo 17,6 milionu zařízení, z toho jen čtyři miliony chytrých hodinek. Jedním z důvodů nižšího zájmu o hodinky byla podstatně nižší průměrná prodejní cena přístrojů sledujících zdravotní stav. Ve prospěch těchto přístrojů hovoří i to, že spotřebitelé v současné době považují sledování aktivity za nejdůležitější funkci nositelných zařízení.
"Mnoho spotřebitelů si zatím neuvědomuje, jaké další výhody nabízejí chytré hodinky. Jsme přesvědčeni, že tento názor se letos změní díky marketingovému úsilí tohoto průmyslu. Oba segmenty se navíc už od druhé poloviny roku 2014 stále více sbližují, což podporuje růst trhu. Výrobci zařízení pro sledování zdravotního stavu a fyzické aktivity představují nové modely s chytrými funkcemi, jako je čtení oznámení a čtení zpráv. Mnoho nových chytrých hodinek zase umožňuje snímání tepové frekvence a nabízí funkce ke sledování pohybové aktivity," uvedl Jan Wassmann z GfK.
Poptávku po hodinkách podpoří vstup amerického Applu na tento trh, který uvede Apple Watch v dubnu. Letošní očekávaný masivní růst posílí i rostoucí podskupina nezávislých zařízení se SIM kartou, která se mohou přímo připojit k mobilní síti, čímž se přibližují současným chytrým telefonům.
Největší část celosvětového objemu prodeje připadá na rozvinuté země. Očekává se, že západní Evropa dožene Severní Ameriku, která dosud převážně generovala růst tohoto trhu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist