Zbyněk Hořelica byl vybrán do funkce Ministerstvem dopravy na základě výběrového řízení z dvojice kandidátů. Zbyněk Hořelica k dnešnímu dni rovněž složil služební slib. Výběr regulérního ředitele do čela fondu vyžaduje nový služební zákon.

Zbyněk Hořelica je s činností SFDI dobře obeznámen. V SFDI pracuje již více než sedm let, z toho poslední čtyři roky jako náměstek sekce pro správu finančních zdrojů a statutární zástupce ředitele fondu. Zabýval se například sestavováním rozpočtu SFDI a podílel se na tvorbě strategických dokumentů fondu i Ministerstva dopravy týkajících se financování dopravní infrastruktury.

Zbyněk Hořelica vedl fond dopravy jako pověřená osoba od letošního února, kdy byl tehdejší ředitel Tomáš Čoček jmenován náměstkem ministra dopravy pro ekonomiku a evropské fondy. O post nového šéfa SFDI se ucházel také Jiří Rutkovský, liberecký radní a bývalý náměstek primátorky Liberce v letech 2011 až 2014.

Peníze, které prostřednictvím fondu směřují do výstavby infrastruktury, v letošním roce vzrostly zhruba o 20 miliard korun na bezmála 95 miliard Kč včetně dotací z Evropské unie. Ze státního rozpočtu Sněmovna fondu schválila příspěvek ve výši 44 miliard korun, na čemž se podílí mimo jiné výběry silniční daně, mýta a z prodaných dálničních kupónů.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist