1) Premiér Bohuslav Sobotka i armádní generál Petr Pavel...

...se na bezpečnostní analytiky při formování svých postojů odvolávají a tyto útvary začaly být posilovány.

Bohusla Sobotka: "Jsem velice rád, že vládu jak ministr vnitra, tak ředitelé všech tří zpravodajských služeb a policejní prezident ujistili o tom, že nemáme žádné aktuální informace o hrozbě jakéhokoliv teroristického nebezpečí nebo útoku na území České republiky"http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/sobotka-nepotrebujeme-hysterii-k-zalobe-na-kvoty-se-cr-nepripoji_363937.html (28.11.2015)

Petr Pavel: „Obávám se, že tvrzení, že uprchlická krize je někým jednotně koordinovaná, nemá velmi oporu ve zpravodajských analýzách dostupných všem členským státům NATO. Já bych těžko mohl takovou spekulaci podpořit“ - http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/General-Pavel-ve-slovenskych-novinach-Pro-Zemanova-tvrzeni-o-organizovane-vlne-migrantu-nejsou-dukazy-Meli-bychom-se-bat-spise-Ruska-to-porusuje-dohody-418123 (20.1.2016) 

Bohusla Sobotka: "Už od loňského roku jsme posílili policii i zpravodajské služby, které si nyní mohou dovolit více lidí a efektivnější činnost. V návaznosti na zvýšené riziko teroristických útoků v Evropě jsme se rozhodli vypracovat nový systém hodnocení bezpečnostních rizik na našem území, chcete-li bezpečnostní audit."http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Premier-Sobotka-Prokazatelne-jsme-uprostred-nejvetsi-vlny-uprchliku-od-konce-druhe-svetove-valky-418257 (21.1.2016)

Ministerstvo vnitra: "Máme zjistit, jak prakticky funguje, jaké výsledky má bezpečnostní systém, který je tu nastaven, ať už právním prostředím nebo nejrůznějšími strategickými a koncepčními materiály. Výstupem auditu bude zpráva, která identifikuje slabá místa v bezpečnostních oblastech i celém systému. Navrhneme opatření, které je potřeba přijmout. Ministerstvo vnitra také osloví domácí akademická pracoviště, která pohlídají objektivitu auditu, konzultační roli budou mít i zahraniční akademické subjekty". http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/na-vnitru-se-poprve-jednalo-o-narodnim-bezpecnostnim-auditu/1307547 (26.1.2016) 

 

 

2) Vlastní zkušenost s "Odborem bezpečnostní politiky a prevence krinimality MV ČR"

V červnu 2015 jsem na základě tehdy poslední zprávy o extrémismu publikované na  http://www.mvcr.cz/clanek/ctvrtletni-zpravy-o-extremismu-odboru-bezpecnostni-politiky-mv.aspx oslovil autora, resp. vzhledem k "nepodepsání se pod tuto zprávu" danou autorskou organizaci, pomocí emailové komunikace v níž mi bylo oficiálně sděleno následující:

 

Věc: Dotazy/konzultace s odborníkem na extrémismus/totalitarismus/islamofobii (30.6.2015; 22:50)

Dobrý den,

na webu jsem se seznámil se zprávami o extrémismu v ČR a měl bych několik dotazů na autory daných dokumentů, popř. zodpovědného pracovníka/autority z odboru bezpečnostní politiky v této oblasti zpracování analýz, výročních zpráv, strategií a koncepcí o projevech extrémismu a hrozeb totalitarismu v ČR, resp. osobu na úrovni školící „specialisty na extrémismus“. Na koho se lze emailem nebo pro osobní konzultaci obrátit?

Dotazy se týkají 3 oblastí:

1) Určení zda či do jaké míry jsou blogy zboril.blog.ihned.cz a zboril.blog.idnes.cz "islamofobní" nebo případně jinak závadné, dle hodnocení OBP MV ČR.

2) Definice používaných názvosloví v textech zpracovaných odborem bezpečnostní politiky MV ČR pro rozlišení vybraných projevů jako např. "konstruktivní kritiky islámu vs. islamofobie" či "islámu vs. radikálního islámu/islamismu".

3) Verifikace bezpečnostních výročních zpráv a strategii ČR a Švýcarska po formální a věcné stránce.

S pozdravem

Josef Zbořil

 

Re: Dotazy/konzultace s odborníkem na extrémismus/totalitarismus/islamofobii (1.7.2015; 15:51)

Dobrý den,

dotaz jste adresoval správně na odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality MV.

Bohužel v současné době nemáme kapacity na to, abychom studovali Váš blog a případně ho posuzovali.

V dokumentech MV o extremismu se hovoří o islamofobních subjektech. Vychází se přitom z definice pro pojem extremismus. Tato definice je využívána ve výročních zprávách Ministerstva vnitra o extremismu, doslovně je uvedena ve Výroční zprávě o extremismu na území České republiky v roce 2002. K dispozici je zde: http://www.mvcr.cz/clanek/extremismus-vyrocni-zpravy-o-extremismu-a-strategie-boje-proti-extremismu.aspx.

Za extremistické islamofobní subjekty  jsou považována uskupení, která nepokrytě veřejně prezentují vyhraněné islamofobní postoje, které popírají a upírají práva a svobody určité skupiny osob z důvodu náboženského vyznání. Cíle těchto subjektů by bylo možné prosadit jen násilím či popřením platného práva (zákaz islámu, deportace muslimů, perzekuce osob hájících muslimy). Jako extremistická může působit i státem registrovaná právnická osoba, protože extrémní názory nejsou automaticky důvodem k omezení sdružovací svobody, pokud nedochází k bezprostřednímu ohrožení závažných bezpečnostních zájmů a zásah do sdružovacího práva by byl nepřiměřený. Vyplývá to z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu č. j. 7 As 29/2008 - 104 http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2008/0029_7As__0800104A_prevedeno.pdf.

Pro extremistická islamofobní uskupení je příznačné, že záměrně a na základě nepravdivých tvrzení dehonestují islám jako náboženství, přisuzují všem věřícím muslimům jako skupině negativní nálepku. Svým vystupováním poskytují ideologický background militantním skupinám, které se mohou uchýlit k přímým akcím. Celkově tak nabourávají soužití s muslimskou komunitou a mohou zvyšovat případnou radikalizaci jak majority, tak i muslimské komunity. Tato uskupení se snaží vnutit veřejnosti nepravdivý názor, že islám je s jinými náboženstvími ve válce a účelově zaměňují islám jako náboženství s jeho radikální islamistickou odnoží. Cíleně šíří nepravdy a dezinformace o tom, že nástrojem šíření všech forem islámu je využívání násilných metod.

Dále registrujeme, že se někteří sympatizanti některých islamofobních uskupení uchylují k agresivní šikanózní kampani proti svým odpůrcům. Z hlediska veřejných projevů i z hlediska agresivní kampaně proti konkrétním jednotlivcům se pohybují na hraně zákona.

V současné době pak někteří extremističtí islamofobní aktivisté stále více přesouvají své aktivity z virtuálního prostoru na veřejnost.

Hezký den

Sekretariát odboru bezpečnostní politiky a prevence kriminality

 

Re:Re: Dotazy/konzultace s odborníkem na extrémismus/totalitarismus/islamofobii (2.7.2015; 23:06)

Dobrý den,

díky za odpověď, zaslané texty a odkazy jsem si pročetl.

Jestli mi tedy můžete konkrétněji odpovědět a nezabírá vám to kapacity:

1) Z mého blogu jsou vzhledem k islámským tématům přebírány články na jiné weby nebo sdíleny na Facebookových profilech i Islám v České republice nechceme, Islám v ČR nechceme či představitelem tohoto hnutí, které bylo ve vaší zprávě označené za islamofóbní, Martinem Konvičkou. Dá se tak říct, že pokud je sdílí uvažujeme obdobně, včetně souznění s názory prezidenta Zemana ohledně islámu, který byl za islamofóba označen přímo ve výroční zprávě Organizací Islámské Spolupráce (OIS). Jsme tedy já, Konvička a Zeman podle postupů a metodik OBP MV hodnoceni jako islamofóbové? Pokud ne proč OBP MV nedefinuje islamofobnost ve shodě s OIS?

2) Definice podle které OBP MV určuje hranici mezi islamismem/radikálním islámem a ústavně konformní vírou v Alláha je tedy jaká? Osobně jsem ze 72 nalezených islámských sekt/interpretací islámu nalezl za nekonfliktní jen Drůzy a Koránisty, přičemž americká aktivistka Brigette Gabriel, libanonského původu, která se v USA snaží předat zkušenosti z vývoje z Libanonské občanské války tuto hranici definovala jako, že: radikální islám jsou praktikující muslimové a těch bude v dané náboženské populaci vždy cca 15% (v knize Základy tauhídu, islámský koncept Boha je také řečeno, že v soudný den bude většina muslimů následovat židy a křesťany). Benjamin Kuras, který se islamismem a politickým islámem dlouhodobě zabývá na to jednoznačnou odpověď také nemá. Ve zprávě popisujete pouze salafismus a jeho případné uznání za "extrémní/totalitární". Všechny ostatní větve islámu jsou tedy podle OBP MV OK nebo je bude hodnotit až po konkrétních výskytech?

3) Ve zprávě popisujete pravicový vs. levicový extrémismus a islomofóbii vs. saláfismus, přičemž nejen mnou je to spíše vnímáno jako konstruktivní kritika islámu vs. islám, resp. jako civilizační konflikt západní a islámské civilizace. Zabývá se někdo z vašeho odboru analýzou samotné OIS jako totalitární hrozby? (viz rozbor jejich dokumentů a politik https://www.youtube.com/watch?v=Vg-xDxKVwQk)

S pozdravem

Josef Zboril

 

Re: Re:Re: Dotazy/konzultace s odborníkem na extrémismus/totalitarismus/islamofobii (3.7.2015; 10:30)

Dobrý den,

na Váš dotaz pod bodem 1 jsme Vám už odpovídali v předchozím dopise. Dále chceme uvést, že Ministerstvo vnitra nehodnotí větve jednotlivých náboženství včetně islámu. Ve svých výstupech vychází MV z informací Policie ČR a zpravodajských služeb. V rámci bezpečnostních složek pracují odborníci a fungují pracovní skupiny, které analyzují rizika spojená s náboženským extremismem.

Hezký den

Sekretariát Odboru bezpečnostní politiky a prevence kriminality

 

Re: Re: Re:Re: Dotazy/konzultace s odborníkem na extrémismus/totalitarismus/islamofobii (3.7.2015; 11:16)

Dobrý den,

díky za odpověď. Zkusím tedy s danými dotazy oslovit daná oddělení.

S pozdravem

Josef Zboril

 

 

3) Zjištění a závěry

- Odpovědi byly rychlé a celkem dobré. Podpis byl sice vždy anonymně "Sekretariát Odboru bezpečnostní politiky a prevence kriminality", ale součástí emailu MVČR bylo i "Veronika Pincová". Za zodpovědného za informace a závěry lze brát ředitele odboru Mgr. Davida Chovance.

Odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality nemá metodiku pro určování islamofóbie (ani křesťanofóbie/svobodo-fóbie) a v době, kdy největší celosvětová autorita (výroční zpráva OIS o islamofóbii) definovala největším islamofóbem prezidenta Zemana, tak Odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality ČR jej tak nedefinoval. Kdo, kdy a proč definoval zjišťování "islamofóbie" a že to je dnes právě problém v ČR? Shoduje se to jen se zájmem zemí OIS prosazeným do činnosti této organizace skrze EU, pomocí deklarovaného postupu zemí OIS dále uvedeném.

- Z komunikace nevyplynulo, že by se někdo zabýval variantou o iniciovaném a organizovaném střetu západní a islámské civilizace (reprezentované OIS) a analyzoval a dával do souvislostí následující fakta pro předložení vládě:

Výroční zpráva OIS o islamofobii udává doporučení, mezi kterými je také uvedeno, že je třeba pracovat s médii pro podporu pochopení odpovědného používání svobody slova a projevu či dát médiím odpovědnost za udržování projevů nenávistné řeči a extremismu - viz http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64201570-islamofobni-zeman-je-nyni-oficialne-primarnim-problemem-vsech-57-statu-islamskeho-sveta

- Dokument OIS uvadějící civilizační pojetí a rozlišování islámský svět vs. západní svět: Zdůraznit, že mezi-civilizační dialog založený na vzájemném respektu, porozumění a rovnosti mezi lidmi je předpokladem pro mezinárodní mír a bezpečnost, toleranci, mírové soužití, a účast na rozvoji mechanismu pro tento dialog. http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64558230-strategicky-dokument-ois-10lety-akcni-plan-pro-dosazeni-vyzev-kterym-celi-muslimsky-svet-ummy-v-21-stoleti 

- Dokument OIS uvadějící cíl: Snažit se v OSN přijmout mezinárodní rezoluci proti islamofobii a vyzvat všechny státy, aby přijaly zákony, které by ji čelili, včetně odstrašujících trestů. http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64558230-strategicky-dokument-ois-10lety-akcni-plan-pro-dosazeni-vyzev-kterym-celi-muslimsky-svet-ummy-v-21-stoleti

- Dokument OIS uvadějící cíl: Dovolávat se televizních kanálů a sdělovacích prostředků k efektivnímu vypořádání se s mezinárodními hromadnými sdělovacími prostředky ve smyslu umožnění muslimskému světu vyjádřit pohled na mezinárodní vývoj. Dovolávání se hromadných sdělovacích prostředků v členských státech, včetně satelitních kanálů, aby se dohodly na etickém kodexu, který by zajišťoval rozmanitost a pluralitu a ochraňoval hodnoty a zájmy Ummy http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64558230-strategicky-dokument-ois-10lety-akcni-plan-pro-dosazeni-vyzev-kterym-celi-muslimsky-svet-ummy-v-21-stoleti

- Dokument OIS definuje Islámskou civilizaci jako:"vše, čeho bylo dosaženo muslimy v prvních staletích, kde se islám stal převládajícím ve všech důležitých oblastech, politicky, ekonomicky, vědecky a technologicky". (http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64118200-strategicky-dokument-pro-sireni-islamu-strategie-pro-islamskou-kulturni-akci-mimo-islamsky-svet)

- Dokument OIS popisuje záměr přatavit chápání lidských práv v práva člověka v islámském pojetí: Strategie OIS by měla potvrdit a zdůraznit slučitelnost islámských učení a hlavních rysů islámské kultury s obecnými lidskými principy a hodnotami sdílenými lidstvem jako celkem. Lidskými zásadami a hodnotami je myšlen soubor ideálů a standardů, které pomáhají definovat typ odpovídající chování pro jednotlivce a společnosti. Tyto ideály a normy jsou čerpány z Koránu a sunny/cesty proroka. http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64118200-strategicky-dokument-pro-sireni-islamu-strategie-pro-islamskou-kulturni-akci-mimo-islamsky-svet

- Dokument OIS chápe muslimy v zemích západu jako "kolonisty islámského světa" a multikulturalismus jako jedinečnou příležitost islamizovat země západu: Demografické složení západních zemí definuje jejich obecné vlastnosti a specifika. Jejich obyvatelstvo se mění a restrukturalizuje se do multi-etnické a multikulturní společnosti. Tím, západní země nebudou nadále zůstávat harmonickými a monolitickými společnostmi definující se na základě konkrétní historické, hospodářské, sociální a kulturní linie. Změní se samy o sobě do multi-etnických, multi-kulturních a multi-náboženských společnosti. I když je to nová událost pro Evropu, což vysvětluje její znepokojení nad fenoménem přistěhovalectví na úrovni evropských institucí a svých jednotlivých zemí, je to také jedinečná událost pro islám a islámský svět. http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64118200-strategicky-dokument-pro-sireni-islamu-strategie-pro-islamskou-kulturni-akci-mimo-islamsky-svet

- Dokument OIS poukazuje na potenciál institucí a organizací Evropské Unie, který může být využit muslimskými komunitami, zejména v oblasti odborné kvalifikace, vědeckého vzdělávání a terénních sociálních studií. A pomocí islámských center, mešit a islámským vzděláváním se má negovat vliv kultury hostitelských zemí a vliv globalizace čili opak cílů národních programů a EU programů na integraci a začleňování. http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64118200-strategicky-dokument-pro-sireni-islamu-strategie-pro-islamskou-kulturni-akci-mimo-islamsky-svet

- Ve čtvrtletních zprávách o extrémismu dochází k posunu a vývoji IVČRN/BPI (Islám v ČR nechceme/Blok proti islámu) v zařazování do kapitol:
1/2015: Krajně pravicová scéna
2/2015: Extremistická islamofobní scéna
3/2015: Ostatní projevy a události
4/2015: Protiislámské a protimigrační subjekty

Dojde tak již v roce 2016 k dalšímu posunu a zohlednění výše uvedeného bezpečnostními analytiky a změní se název kapitoly, kde figuruje BPI na RAFIDA subjekty, či-li ty, které deklarují v arabsko-islámském názvosloví: ten, kdo odmítá legitimitu Islámské autority a vedení? Či-li mezi obhájce svobodného západního světa s cílem RAFIDA české společnosti, RAFIDA evropské společnosti i RAFIDA celosvětové společnosti? A doporučí vládě k zastávání zcela stejného stanoviska a čelení hrozbám ze strany islámské civilizace, islámského světa Ummy - zemí OIS?

Závěrem, tak lze konstatovat, že premiér Sobotka v čele politiků řídící se výstupy těchto zpráv o extrémismu, popř. armádní generál Pavel řídící se výstupy obdobných organizací v zemích, kde je míra islamizace a multikulturní politické korektnosti vyšší než v ČR mohou klidně zastávat své aktuální postoje. Faktem, ale je, že se na své zdroje odvolávají, posilují jejich kapacity a zřejmě v duchu také nechápou, že se zatím bezpečnostní analytici ČR zabývají "islamofóbií", či-li jedním z cílů umlčování kritky při dosahování cílů OIS a ne také hlubší "svobodo-fóbií" představitelů islámského světa, v době kdy se ve světě v roce 2015 odehraje 450 z 452 sebevražedných útoků muslimskými extrémistyhttp://zboril.blog.ihned.cz/c1-65144100-450-z-452-sebevrazednych-utoku-v-roce-2015-bylo-od-muslimskych-extremistu 

Čeká se na to až někteří z cca 15% muslimů, kteří jsou v Schengenském prostoru a nemá problém zavádět právo Šaría i násilným džihádem a libanonským scénářem, rozhodnou, že Karlův most není v souladu s islámskou etikou a že by jeho odpálení bylo dobrou propagací síly Mudžáhidů? Kdo bude viněn a v mediích diskutován, že nese odpovědnost? Sobotka, Pavel nebo bezpečnostní analytici reprezentovaných Mgr. Davidem Chovancem?

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist