Úkolem, který si v neziskové organizaci Tichý svět vytkly za cíl, bylo najít technické řešení, které by umožnilo audiovizuální propojení mezi tlumočníkem ze znakového jazyka, neslyšící osobou a poskytovatelem služeb (banka, nemocnice, úřad práce, obchod atd.). Současně bylo důležité vyhnout se instalaci drahého a na údržbu náročného softwaru a technického vybavení pro počítače několika desítek tlumočníků a organizací. Řešení v podobě aplikace vybudované na cloudové infrastruktuře IBM je tak ideální. Webová aplikace „Tichá linka“ je navíc přístupná z jakéhokoliv z následujících operačních systémů: Android, iOS, Windows, Linux a MacOS.

 

 

Hovory se odbavují postupně podle časového pořadí. Stejně tak je ale možné rezervovat si tlumočníka předem. Ve srovnání s jinými aplikacemi určenými pro video hovory a hlasové služby není Tichá linka omezena počtem tlumočníků nebo uživatelů, kteří se připojí ve stejnou dobu. IBM Cloud totiž poskytuje flexibilní přizpůsobení serverové kapacity 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

„Společnost IBM nám nesmírně pomohla nejen s technických řešením, které může být velmi nákladné, ale její důvěra podpoří i naše společenské postavení. Spolupráce s takto velkou a proslulou firmou upevní náš status spolehlivé a moderní neziskové organizace,“ uvedla Marie Horáková, ředitelka organizace Tichý svět. „Především ale Tichá linka díky svému technickému řešení zjednodušuje řadu náročných administrativních úkonů a usnadňuje tak neslyšícím a jejich tlumočníkům komunikaci.“

„Cloud computing představuje základní kámen, který organizacím pomáhá rozvíjet inovace a zdokonalovat jejich činnost. Věříme, že přinese zásadní změny k lepšímu i do života neslyšících,“ dodal Branislav Šebo, generální ředitel IBM Česká republika.

Vývojáři Tiché linky prozkoumávají nové funkce v prostředí IBM Cloud a pracují tak například s automatizovaným přepisem nebo s hlasovým převodem. Řešení má navíc potenciál rozšířit se i do dalších oborů sociální péče, kde je třeba okamžitá pomoc specialisty, jako je například péče o seniory. V neposlední řadě by bylo možné nabízet toto řešení i komerčním subjektům, které chtějí zkvalitnit služby nabízené sluchově postiženým zákazníkům.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist