„Vyladěný proces nákupu z mobilních telefonů má více než polovina z předních internetových obchodů, což je oproti loňsku dvojnásobný nárůst,“říká Jan Daněček, business developement director fintech startupu Twisto.cz, který je pořadatelem studie. E-shopy za rok také zásadně zvýšily bezpečnost dat, které uživatelé o sobě vyplňují. Loni bylo certifikátem HTTPS zabezpečeno 16 procent e-shopů, letos je to 53 procent.
Všech 111 e-shopů prošlo během dvouměsíčního testování důkladnými uživatelskými testy a vyhodnocením nákupního procesu dle odborné metodologie, která vznikla ve spolupráci s předními českými odborníky. Testované internetové obchody realizují 70 % obratu celé české
e-commerce, kde je letos předpokládaný obrat 100 miliard korun. Celkovým vítězem se v letošním roce stal e-shop 4home.cz, nejlepší uživatelský zážitek při nákupu z mobilního telefonu přináší Mixit.cz.
Budoucnost je v mobilních telefonech
V současné době je na mobilní nakupování připraveno 72 % e-shopů, které mají mobilní nebo responsivní webové stránky, což je ve srovnání s rokem 2014 trojnásobný nárůst. „E-shopy se podle výsledků studie v posledním roce nevěnovaly inovaci. Nezměnil se například počet e-shopů, které umí doručit v den objednání, stejně tak se nezměnila rychlost odpovědí na zákaznických linkách. Je vidět, že e-shopy se připravují na boom, kdy se postupem času většina nákupů přesune do mobilních telefonů,“ doplňuje Daněček. Všechna data a výsledky naleznete v infografice „Studie ve 2 minutách“ nebo na webu www.ceskykosikroku.cz.
„Podle našeho posledního výzkumu už 11 % zákazníků preferuje nákup z mobilu a jsem si jistý, že toto číslo ještě významně poroste. To, že poprvé v historii na českém trhu převažují e-shopy, které mají vlastní mobilní verzi nebo web, je dobrá zpráva především pro samotné obchodníky. Zákazníci nakupovat z mobilů chtějí a čísla jako stále vyšší míra konverze ukazují, že se jim nákupy realizují stále snadněji. Budoucnost je přitom ještě růžovější a příjmy prodejců z mobilů jednoznačně porostou,“ myslí si Ondřej Klega, vedoucí marketingu v konzultační společnosti ACOMWARE.
TOP 111 e-shopů dle Heureky a Socialbakers
Výběr hodnocených e-shopů proběhl stejně jako v dřívějších ročnících na základě dat největšího internetového srovnávače Heureka. Výběr e-shopů z Heureky doplnily e-shopy, které se umístily vysoko v reportu Socialbakers.
Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Tomáš Braverman (managing director) z Heureky, Ondřej Klega (e-commerce consulting leader) z Acomware, Jan Vetyška (výkonný ředitel) z Asociace pro elektronickou komerci, David Beška (COO) ze Skrz.cz, UX designér Jan Kvasnička, Jan Daněček (business developement director) z Twisto.cz, Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton, Jan Řezáč, autor knihy Web ostrý jako břitva, David Špinar (head of performance) z Googlu a Lubo Smid (COO) vývojářského studia STRV.
Více o ČeskýKošíkRoku.cz
Český košík roku již třetím rokem zkoumá kvalitu nákupních košíků a procesů, které zjednodušují a zpříjemňují nakupování on-line. Studie vychází z unikátní metriky, kterou sestavil pořadatel soutěže Twisto společně s odborným panelem expertů na český e-commerce trh. Do projektu Český košík roku bylo nominováno rovných 111 e-shopů vybraných na základě dat největšího srovnávacího portálu Heureka a reportu Socialbakers. Hodnoticí metodika vznikla na základě spolupráce s expertním panelem, jehož členy jsou přední odborníci na online nakupování.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist