V lednu 2018 začali samořidící kyvadlové autobusy, které vznikly spoluprací společnosti Ericsson a jejích lokálních partnerů – města Stockholm a společností Nobina, SJ, Klövern, KTH a Urban ICT Arena, sdílet cesty s chodci, cyklisty a ostatními účastníky provozu v rušné obchodní čtvrti ve Stockholmu. Autonomní kyvadlové autobusy jezdí maximální rychlostí do 24 km za hodinu a umožňují zažít buducnost městské dopravy.

 

 

Testování zahrnuje jak různé klimatické podmínky, tak i možnosti vzdáleného převzetí řízení a reakce lidí. Společnost Ericsson se na projektu podílí svým řešením Connected Urban Transport (CUT), které zahrnuje monitorování samořidících autobusů, přičemž testování připojení autobusů k sítí 5G je plánováno na druhou polovinu šestiměsíčního zkušebního provozu.

Projekt Drive Sweden

Samořidící kyvadlové autobusy jsou jednou ze součástí inovačního projektu Drive Sweden. Projekt Drive Sweden, uvedený do provozu v roce 2015, je strategickým inovačním programem švédské vlády, který spojuje partnery z různých odvětví s cílem reagovat na výzvy spojené s příležitostmi v oblasti bezpečnosti dopravního provozu a přizpůsobení infrastruktury a právních předpisů v oblasti dopravy.

Více o samořidících autobuse se dozvíte na tomto odkazu.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist