V lednu 2018 začali samořidící kyvadlové autobusy, které vznikly spoluprací společnosti Ericsson a jejích lokálních partnerů – města Stockholm a společností Nobina, SJ, Klövern, KTH a Urban ICT Arena, sdílet cesty s chodci, cyklisty a ostatními účastníky provozu v rušné obchodní čtvrti ve Stockholmu. Autonomní kyvadlové autobusy jezdí maximální rychlostí do 24 km za hodinu a umožňují zažít buducnost městské dopravy.
Testování zahrnuje jak různé klimatické podmínky, tak i možnosti vzdáleného převzetí řízení a reakce lidí. Společnost Ericsson se na projektu podílí svým řešením Connected Urban Transport (CUT), které zahrnuje monitorování samořidících autobusů, přičemž testování připojení autobusů k sítí 5G je plánováno na druhou polovinu šestiměsíčního zkušebního provozu.
Projekt Drive Sweden
Samořidící kyvadlové autobusy jsou jednou ze součástí inovačního projektu Drive Sweden. Projekt Drive Sweden, uvedený do provozu v roce 2015, je strategickým inovačním programem švédské vlády, který spojuje partnery z různých odvětví s cílem reagovat na výzvy spojené s příležitostmi v oblasti bezpečnosti dopravního provozu a přizpůsobení infrastruktury a právních předpisů v oblasti dopravy.
Více o samořidících autobuse se dozvíte na tomto odkazu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist