Hlavní cenu vyhrál český tým Student dreamers. Přišel s inovativním řešením digitálních jízdních řádů s názvem Smart box. „Jde o zařízení, které se umístí na zastávky městské hromadné dopravy. Na webu nebo na displeji mobilu se ukáže nejen zastávka a trasa, ale například i nejbližší zajímavá místa v okolí jako je zoo nebo dobrá restaurace. Například pro turisty, kteří město neznají, to bude přínosné,“ říká jeden z členů týmu Adam Rojík, který studuje na ČVUT. Kromě toho smart box bude mít v sobě zabudován také vlhkoměr, teploměr a zabezpečení proti vandalům. Za tento nápad si vítězové odnesli 5000 EUR a další hodnotné ceny od sponzorů.

Vítězové ceny od ŠKODA AUTO DigiLab - tým ToporAutoS dalším velmi praktickým nápadem přišel tým ToporAuto. Vymysleli a naprogramovali systém automatického sběru dat o dírách na silnicích. „Tento nápad se nejvíce líbil jednomu z hlavních partnerů hackathonu ŠKODĚ AUTO DigiLab a tak programátory ocenil šestiměsíčním pobytem ve Future mobility incubatoru v Drážďanech v hodnotě 15 000 EUR, kde budou moct mladí inovátoři svůj nápad dotáhnout do konce a realizovat,“ uvedl k tomu Tomáš Studeník, organizátor pražského hackathonu a zakladatel CEEHACKS.

Letos se soutěžilo ve 12 kategoriích týkajících se mobility. Mezi tématy byly například alternativní mobilita, čili například car-sharing, bike-sharing, ale i navigace pro pěší. Dalšími tématy byly třeba senzory ve vozidlech a chytré parkování, bezemisní mobilita a snižování znečištění z dopravy, eko jízda, ale i navrhování zlepšení v oblasti autonomní dopravy a bezpečnosti jízdy. Letos poprvé soutěžily i děti, jejich tým skončil druhý. Nejmladšímu účastníkovi bylo 13 let.

Týmy na akci CEEHACKS Smart Mobility Hackathon Prague 2018 jsou obvykle složené z vizionáře, designéra a programátora. Vizionář přichází s nápadem, designér zajistí, aby se lidem řešení líbilo, a programátor vytvoří funkční prototyp nového produktu nebo služby, například mobilní aplikace.

Se vším pomáhají zkušení mentoři, letos mezi nimi byl například vice prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar, ekonom a bývalý statní tajemník Tomáš Prouza nebo profesor kybernetiky na ČVUT v Praze Michal Šebek. Nejmladšímu mentorovi bylo pouhých 13 let. V odborné porotě zasedl například Chief Digital Officer společnosti ŠKODA AUTO Andre Wehner nebo ředitel úseku strategir ČEZ ESCO Marin Řezáč.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist