Velkoobchod ORION působí na trhu od roku 1992 a po převážnou dobu své existence byl klasickým velkoobchodem a zásilkovým obchodem. Rozvoj e-commerce v posledních letech způsobil, že začalo ubývat ´kamenných´ obchodních partnerů, kteří svůj byznys přesunuli na internet.
„Před cca třemi lety jsme se proto rozhodli jít opačným směrem a začali jsme otevírat vlastní obchody pod značkou ORION – Český obchod pro domácnost. Dnes jich i s franšízami máme více než osmdesát. To nám přineslo výrazný růst objemu obchodovaného zboží, na který jsme museli zareagovat mimo jiné výstavbou nového skladového a logistického centra v Litomyšli. S tím souvisela i potřeba vytvoření nového informačního systému, který kromě obvyklých firemních potřeb bude zahrnovat i řešení pro e-commerce a systém řízeného skladu. Jako dodavatele jsme si zvolili Unicorn a nelitujeme toho,“ říká Jiří Doubek, majitel společnosti Velkoobchod Orion.
Implementační tým Unicornu byl od počátku limitován časem: systém bylo potřeba připravit a odladit tak, aby byl schopen bez problémů zvládnout vrchol obchodní sezóny: předvánoční nákupy. Současně bylo potřeba přejít na pokrokový systém fungování logistiky veškerého zboží v nově vybudovaném skladovém centru.
„Bylo nám jasné, že nemůžeme předvánoční období s největšími obraty narušit tím, že bychom přišli se systémem, se kterým by se zaměstnanci teprve učili pracovat. Měli jsme tedy dvě varianty: buď vše zvládnout za cca 10 měsíců a stihnout v dostatečném předstihu před vrcholem nákupní sezóny, nebo vše odložit až na následující jaro. Plán jsme nastavili na kratší variantu a systém jsme uvedli do ostrého provozu v dohodnutém termínu.,“ řekl Jaroslav Voráček, ředitel produkční divize Unicornu.
„Jedním za našich hlavních požadavků bylo, aby navržené řešení rostlo společně s námi. Máme mnohaleté zkušenosti s prodejem domácích potřeb nejen v Česku, ale i na Slovensku a v Polsku. Vlastníme největší maloobchodní síť ve svém oboru a předpokládáme, že se počet prodejen bude dále zvyšovat. Náš franchisový model je jedním z nástrojů trvalého růstu značky Orion v posledních letech a sofistikovaný informační systém je jeho klíčovou součástí,“ dodává Jiří Doubek.
Hlavní informační systém společnosti ORION je postaven na platformě Microsoft Dynamics NAV, pro řízení B2B a B2C obchodních kanálů byla zvolena platforma Sana Commerce.
„U standardních řešení internetových obchodů je nutné provozovat dva různé systémy – podnikový systém a e-commerce řešení. Spravovat produkty, cenové kalkulace či pravidla poskytování slev ve dvou různých systémech vyžaduje spoustu komplexních rozhraní. Se Sana Commerce nutnost tvorby a údržby těchto speciálních rozhraní odpadá, vše se řeší na jediném místě a jakákoli změna se automaticky promítne všude tam, kde je to relevantní,“ vysvětluje Jaroslav Voráček.
Nový informační systém přinesl zadavateli reálné úspory. K jeho přednostem patří mj.:
- Zrychlení průchodnosti zboží skladem,
- obsluha několikanásobně rozlehlejšího skladu a většího množství položek se stejným množstvím personálu,
- nižší náročnost zaškolení nových skladníků,
- lepší přehled o okamžitém stavu skladu,
- zjednodušení všech dosavadních informačních systémů při zachování nastavených a požadovaných procesů,
- automatizace e-commerce,
- zjednodušení B2 spolupráce,
- zisk nástrojů pro flexibilní cenotvorbu,
- přístup k manažerským reportům v reálném čase.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist