V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) byla oceněna společnost Siemens za svůj komplexní vzdělávací program, s pomocí něhož rozvíjí své zaměstnance během celé jejich kariérní dráhy. Obor podnikových služeb jde stále více do hloubky, využívá nové technologie, které mění podnikové procesy, a rozšiřuje záběr poskytovaných služeb. Z toho vyplývají i nové požadavky na znalosti a dovednosti zaměstnanců, a tím i potřeba kontinuálního a efektivního vzdělávání. Společnost Siemens v souvislosti s tímto trendem vytvořila a uvedla v život Shared Services Academy, která zahrnuje více než 200 vzdělávacích aktivit poskytovaných 70členným týmem interních školitelů, ať už formou prezenčních kurzů, či prostřednictvím e-learningu. Veškeré vzdělávací aktivity řídí interní LMS (Learning Management Systém) a využívány jsou i jiné technologie, například virtuální realita. Měsíčně se lze přihlásit na 30 tréninků, které vyvinuli a vedou samotní zaměstnanci, čímž dochází k výraznému snížení nákladů na firemní vzdělávání v porovnání s využitím externích zdrojů. Díky akademii se každému zaměstnanci dostane zhruba 60 hodin školení ročně, což je třikrát více než před čtyřmi lety.

ABSL Diamonds 2018

Na fotografii zleva: 
Adam Kiwalski, ředitel centra podnikových služeb Siemens
Ingo Nieten, ředitel centra ABInBev
Jan De Braeckeleer, ředitel centra služeb KBC Group
David Mansfeld, ředitel Johnson&Johnson
Natálie Záhorská, ředitelka HR, Dimension Data
Roman Pavloušek, manažer globálního centra sdílených podnikových služeb, Atlas Copco
Kevin Turpin, v zastoupení za Zebra Technologies.

 

„Děkujeme všem firmám, které pro letošní ročník ocenění ABSL Diamonds nominovaly své projekty. Skutečně každý z nich představuje velký přínos, a to nejen pro samotnou firmu, ale i její zaměstnance, zákazníky či partnery,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodal: „Gratulaci si tedy nezaslouží jen výherci, ale každý, kdo se zúčastnil. Věřím, že oceněné projekty se stanou dobrou inspirací pro celý náš obor a v příštích letech přibydou nové úspěchy a nové diamanty, které rozzáří již dnes zářící český trh podnikových služeb.“

V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) získala cenu společnost Dimension Data, která v uplynulém roce úspěšně centralizovala technickou podporu ze 47 zemí do 2 servisních center sídlících v Praze a v Bangalore. V Praze za tímto účelem musela v průběhu pouhých 9 měsíců najmout 160 technických expertů, kteří hovoří sedmi různými jazyky a obsluhují celkem 13 000 zákazníků z celého světa. Projekt centralizace, nazvaný PACE 1.0, je jedním z největších transformačních projektů v historii společnosti. Jeho součástí je i kompletní re-design procesů s cílem co nejvíce zlepšit zákaznickou zkušenost. Zákazníci navíc mohou po vyřešení každého svého požadavku sdílet zpětnou vazbu s pomocí jednoduchého nástroje. Projekt PACE 1.0 přinesl i meziroční růst tržeb o 8 %, kvalitnější vzdělávání zaměstnanců a o 40 % vyšší efektivitu při poskytování služeb. V souvislosti s tímto projektem bylo společnosti Dimension Data letos uděleno globální ocenění asociace Technology Services Industry TSIA STAR.

V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužil projekt společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, jehož cílem bylo zvýšení transparentnosti dodatečných nákladů, které vznikají v průběhu zaoceánské přepravy, a jejich následné snížení. Společnost proto během pouhých 3 měsíců vyvinula Accessorials Risk Management Dashboard, který dokáže pracovat s informacemi ze systémů dopravců a predikovat výši poplatků za zdržení, demuráž či skladování zboží v přístavech. Na denní bázi dochází také ke kontrole využití přepravních kontejnerů a jejich efektivnějšímu vytěžování. Díky této iniciativě se podařilo snížit dodatečné náklady spojené se zaoceánskou přepravou mezi lety 2017 a 2018 o vice než 50 %.

V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) byla oceněna společnost Zebra Technologies za projekt orientovaný na rozvoj a motivaci zaměstnanců. Renomované společnosti v oblasti lidských zdrojů potvrzují, že investice do vzdělávání a rozvoje zaměstnanců se firmám vrací v podobě vyšší efektivity a spokojenosti jejich zaměstnanců. Společnost Zebra Technologies se rozhodla jít touto cestou a vytvořila celou řadu příležitostí pro své zaměstnance, které umožňují dále rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Nejedná se pouze o širokou nabídku externích a interních školení, ale i možnosti vyzkoušet si práci na jiném oddělení formou krátkodobých nebo dlouhodobých rotací, zapojit se do nových projektů jako např. robotizace, zkusit si práci v oddělení interního auditu (a poznat, jak funguje globální firma) nebo v zahraničních pobočkách Zebry. Výsledky tohoto dvouletého projektu jsou velmi pozitivní - fluktuace zaměstnanců klesla za toto období o 50% a je výrazně pod tržním průměrem. Současně s tím vzrostla spokojenost interních zákazníků i samotných zaměstnanců. 

V kategorii Business Excellence (Nejlepší projekt v oblasti kvality) zvítězila společnost KBC Group, Shared Service Center CZ, která inovativním způsobem značně zredukovala operační náklady. Společnost se v roce 2018 zaměřila na možnosti využití robotické automatizace procesů ve svém brněnském centru sdílených služeb. Vedle snížení chybovosti a zvýšení efektivity (roboti pracují až 10x rychleji než člověk) dosáhla společnost KBC Group, SSC CZ i snížení pracovního zatížení. Roboti zastanou práci zhruba za 27 pracovníků na plný úvazek, kteří se díky automatizaci mohou věnovat komplexnějším procesům. Do projektů robotizace procesů je zapojeno asi 30 zaměstnanců, kteří roboty vyvíjejí, implementují a testují. S pomocí svého RPA Competence Center řeší KBC Group, SSC CZ již 54 procesů v rámci své organizace. Kromě toho poskytuje SSC RPA CoC tým podporu jiným entitám v rámci firmy KBC a tudíž zvyšuje efektivitu celé skupiny.

V kategorii Employer Branding (Budování značky zaměstnavatele) uspěla společnost Atlas Copco, která v souvislosti se změnou jména z Edwards Services na Atlas Copco Services zrealizovala úspěšnou rebrandigovou kampaň zaměřenou na stávající i potenciální zaměstnance, partnery a místní komunity. Hlavním motivem této kampaně bylo heslo First in Mind – First in Choice (první na mysli – první ve výběru). Kromě velké společenské akce na oslavu změny názvu či pravidelných sportovních, volnočasových či vzdělávacích aktivit pro zaměstnance se společnost Atlas Copco zaměřila i na budování povědomí o značce mezi studenty a potenciálními zaměstnanci, a to například formou školních prezentací experimentů s vakuem, účastí na veletrzích práce, soutěží o nejlepší diplomovou práci či spoluprací s místními komunitami. Rebrandigové aktivity Atlas Copco nezůstaly bez pozitivní odezvy médií i followerů sociálních sítí. Celkem 59 nových zaměstnanců za uplynulý rok nastoupilo do firmy na základě doporučení současných pracovníků.

V kategorii Innovative Workplace (Inovativní pracovní prostředí) získala ocenění společnost Johnson & Johnson, která v loňském roce přestěhovala své kanceláře ze tří různých pražských lokalit do nových moderních prostor, jejichž podobu měli šanci ovlivnit i samotní zaměstnanci. Cílem celého projektu bylo nabídnout zaměstnancům inovativní pracovní prostředí, které podporuje spolupráci a kreativitu a zároveň nabídne zaměstnancům zázemí pro relax a volnočasové aktivity. Při vytváření kanceláří, kde sídlí více než 1200 zaměstnanců, byl důraz kladen i na zdravý životní styl a ekologii. Výsledek přinesl pozitivní ohlasy nejen u zaměstnanců, ale pochvaly se dočkal i v médiích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist