Po delší odmlce se hlásím zpět s další várkou novinek z HN+. Tentokrát jsou převážně ve znamení komunikace s vámi, čtenáři…

Před dvěma dny proběhla zatím poslední návštěva newsroomu v tomto měsíci. Tuto akci, kterou jsme spustili v únoru, už využilo přes sto padesát zájemců. Z jejich ohlasů, ať už přímo během návštěvy, nebo i po ní, je patrné, že návštěva newsroomu a pohled do novinářského zákulisí je stále atraktivní.

Váš zájem nás velmi těší, i šéfredaktor Hospodářských novin Martin Jašminský, který většinou bývá průvodcem, si akci pochvaluje. Těší ho hlavně zvídavé dotazy, které návštěvníci kladou, a diskuse, které se někdy mezi čtenáři rozpoutají, třeba o tom, zda vám vadí reklama, nebo nevadí. Často zaznívá třeba otázka, jak to v redakci vypadá, když se stane něco mimořádného, třeba spadne letadlo nebo policie udělá razii na úřadu vlády, nebo od kdy do kdy vlastně je novinář v práci. A někdy se objeví i opravdu kuriózní dotaz, třeba jak se mění žárovky, které visí od stropu ve výši několika metrů.

Pokud chcete vidět, jak vypadá práce mediálního domu, podívat se, kde se natáčí rozhovory pro DVTV nebo se na vlastní kůži přesvědčit, že i v otevřeném prostoru bývalé továrny na kotle může být klid na práci, jste vítáni. Termíny jsou vypsané a najdete je v tomto článku.

Už před časem avizovaná novinka se stala skutkem: u článků z rubrik Byznys, Tech a Názory jsme udělali možnost přidávání čtenářských komentářů. Nikoli úplně otevřenou – je to jeden z benefitů pro předplatitele, navíc s některými omezeními, které mají zabránit proměně do podoby, kterou známe z většiny veřejných diskusí pod články na internetu.

Když jsem tuto novinku poprvé avizoval, ptal jsem se vás, čtenářů, co na takovou možnost říkáte. Někteří z vás jste byli razantně proti, jiní pro. Někteří jste dokonce psali, že neexistence čtenářských diskusí je pro vás důležitý důvod, proč chodit na IHNED.cz. I vám jsme vyšli vstříc.

V nastavení účtu najdete možnost si u svého účtu komentáře skrýt. Neuvidíte je tak nikde. Pokud byste tápali, kde to můžete nastavit, podívejte se na screenshot:

ucet ihned

Můžete si všimnout i druhého nenápadného zaškrtávacího tlačítka, které se jmenuje “vypnutý autoplay”. Pokud se vám stává, že se prokliknete na článek s videem, to se automaticky spustí, ale vy si takové chování nepřejete, je možné to zde explicitně zakázat.

Minule jsem se vás ptal na pár otázek ohledně mailových newsletterů. Z výsledků dotazníků vyplynulo několik zajímavých věcí. Třeba že newslettery našich autorů nedostatečně propagujeme, protože téměř polovina respondentů nemá o existenci newsletterů tušení.

Tak trochu jsem doufal, že bude zájem o newsletter s víkendovým čtením, ovšem nečekal jsem, že ho bude chtít téměř polovina respondentů. Díky vašemu zájmu máme v ruce silný argument pro to, abychom takový newsletter začali připravovat. A podle dalších odpovědí je velmi pravděpodobné, že ho budeme posílat v pátek po obědě. Pravidelně, protože pravidelnost je věc, kterou u newsletteru očekáváte velmi silně.

Další dva faktory, totiž konkrétní autor, který vtiskne newsletteru nějakou tvář, nebo délka newsletteru, nejsou pro respondenty tak podstatné a rozhodně netrvají na tom, aby byl newsletter striktně textový.

Všem, kdo odpověděli, děkuji!

Na závěr bych rád zmínil novinku, která je ve vývoji a na které velmi intenzivně pracujeme. Tou novinkou je možnost spárování účtu na IHNED.cz s účty z Googlu, Twitteru nebo Facebooku. Tím by pro velkou část čtenářů IHNED.cz mohlo odpadnout nepříjemně časté zadávání hesla a opakované přihlašování. Účet samozřejmě zůstane stejný jako dosud, jen přibude možnost alternativního přihlášení. Už se na to velmi těšíme a věřím, že i vy!

Pokud máte jakýkoli dotaz nebo připomínku, napište nám, a to tradičně buď do komentářů, nebo přímo šéfredaktorovi.