Pavel Lazar (52) přichází do Tatry z funkce jednatele a generálního ředitele společnosti TAWESCO, kterou vykonával přes osm let. TAWESCO byla původně nářaďovnou automobilky Tatra. Časem získala statut samostatné společnosti a stala se součástí skupiny PROMET GROUP podnikatele Reného Matery. Ten se později stal 35procentním akcionářem společnosti TATRA TRUCKS. Dnes podnikání společnosti kromě výroby nářadí a přípravků zahrnuje i lisování a svařování.
Pavel Lazar má zkušenost i z řízení jiné významné české firmy. Začátek jeho manažérské kariéry je spojen s podnikáním globálně podnikající společnosti BONATRANS GROUP, ve které působil více než deset let na výrobních manažerských pozicích i ve vrcholné funkci generálního ředitele.
„Nástup do čela jedné z nejstarších světových automobilek s celosvětově známou značkou TATRA, je pro mě velkou výzvou. Úkol akcionářů, který jsem přijal, je, aby se Tatra dokázala pružně přizpůsobit výkyvům poptávky a současně byl zabezpečen dlouhodobý a kontinuální vývoj společnosti i jejího produktu. Do funkce nastupuji v období výrazného růstu objednávek, které musí protéci celou firmou tak, aby se vozidla dostala k zákazníkům včas a ve vysoké kvalitě. Vozidlo TATRA je víceméně stavěno na základě individuálního požadavku zákazníka. Chtěl bych dosáhnout s týmem tatrováků, aby TATRA byla předmětem touhy zákazníka,“ uvádí Pavel Lazar.
René Matera, akcionář TATRA TRUCKS, uvádí: „Jménem akcionářů děkuji za vynikající práci odcházejícímu Petrovi Karáskovi, který působil jako interim manažer, pomohl překonat období ve kterém probíhal výběr nového ředitele, a současně s týmem stabilizoval situaci ve firmě, aby byla připravena pro další rozvoj. Věřím, že v osobě Pavla Lazara získala Tatra vynikajícího ředitele, který navíc podnik zná z pozice dodavatele, ale i z pohledu svých osobních zájmů, neboť mezi jeho koníčky patří historie automobilové, motocyklové a letecké techniky.“
Pavel Lazar vystudoval učební obor Mechanik opravář silničních motorových vozidel na SOU Havířov (1981-1984) a následně si na stejné škole doplnil úplné středoškolské vzdělání. Profesní dráhu začal jako automechanik v závodě OKD Rekultivace Petřvald, kde pracoval i na opravách vozidel TATRA. V letech 1986-1991 vystudoval na VŠB Ostrava obor Strojírenská technologie.
Je ženatý, má dvě děti. Jeho koníčkem jsou automobiloví veteráni a pilotování ultralehkých letadel.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist