Report Cloudfathers zjistil, že 77 % organizací z žebříčku Fortune 500 na svých webových stránkách neuvádí, kdo je zodpovědný za jejich bezpečnostní strategii. Kromě toho 52 % nemá na svých webových stránkách žádnou zmínku o tom, jak chrání data zákazníků a partnerů (nad rámec zákonem vyžadovaného oznámení o ochraně osobních údajů). Zjištění ukazují, že většině organizací chybí autentický a trvalý závazek ke kybernetické bezpečnosti, přičemž některá odvětví si uvědomují důležitost kyberbezpečnosti méně než jiná. Vzhledem k tomu, že úniky dat stojí firmy spoustu peněz, vedou k výměně managementu, snižují ceny akcií a poškozují nespočet zúčastněných stran, je zásadní, aby organizace jmenovaly pro oblast zabezpečení příslušné lídry a nastavily adekvátní priority.
Další klíčová zjištění:
- 38 % organizací z Fortune 500 v roce 2019 nemá ředitele informační bezpečnosti (CISO).
- Z těchto 38 % pouze 16 % uvádí jiného vedoucího pracovníka, který je uveden jako odpovědný za strategii kybernetické bezpečnosti (např. viceprezident pro bezpečnost).
- Ze 62 % organizací, které mají CISO, je pouze 4 % uvádějí na stránkách vedení společnosti.
Odvětví z Fortune 500, která si nejvíce uvědomují důležitost kyberbezpečnosti:
- Mezi tyto vertikály spadá doprava/přeprava, kde 57 % společností uvádí vedoucího pracovníka odpovědného za strategii kybernetické bezpečnosti. Na druhém, respektive třetím místě jsou letecký průmysl (33 %) a pojišťovnictví (30 %).
- 89 % organizací v leteckém odvětví uvádí na svých webových stránkách informace o tom, jak chrání data svých zákazníků a partnerů. Následují podniky z odvětví financí (72 %) a technologií (66 %).
Odvětví z Fortune 500, která si nejméně uvědomují důležitost kyberbezpečnosti:
- Žádná společnost z odvětví pohostinství neuvádí výkonného pracovníka odpovědného za strategii kybernetické bezpečnosti. Výroba a telekomunikační průmysl jsou v těsném závěsu s 8 %, respektive 9 %.
- Ve stavebním, ropném, plynárenském a pohostinském průmyslu má pouze 25 % organizací na svých webových stránkách informace o tom, jak chrání údaje svých zákazníků a partnerů.
„Iniciativy v oblasti sociální odpovědnosti podniků se na webové stránky organizací z Fortune 500 dostaly, ale průzkum ukazuje, že stejné úrovni důležitosti se nedostává veřejnému závazku k iniciativám v oblasti kybernetické bezpečnosti,“ uvedl Anurag Kahol, CTO společnosti Bitglass. „Laxní přístup k bezpečnosti a její následná porušení mají pro organizace i jejich zákazníky, akcionáře, partnery a další zúčastněné strany dlouhodobé důsledky. Členové Fortune 500 by se měli zaměřit na ochranu osobních údajů a soukromí spotřebitelů stejně jako na jiné oblasti sociální odpovědnosti.“
Chcete-li se dozvědět více o zjištěních z reportu společnosti Bitglass, stáhnete jej zde: https://pages.bitglass.com/CD-FY19Q3AnAnalysisofCybersecurityintheFortune500_LP.html
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist