Průzkum společnosti EMU také ukázal, že jen 17 % zaměstnanců je v práci zcela spokojeno. Přes 27 % dotázaných je spíše nespokojeno a 45 % spíše spokojeno. To zhruba odpovídá i představám dotázaných manažerů, kdy se 67,2 % domnívá, že jsou jejich lidé spokojení. Více než pětina z nich ale nemá představu, jak to se spokojeností ve firmě je. Přitom pro tři čtvrtiny lidí je spokojenost na pracovišti důležitější než výdělek.

„Mnoho českých firem si je v současné době už naštěstí vědomo, jak důležitý je vztah lidí k firmě, kterou zastupují. Manažeři chtějí, aby byli zaměstnanci spokojení, a kontrolují, zda to tak je. Problémem je ale to, jakým způsobem to dělají. U 23 % z nich je zaměstnanci dán prostor na poradě. Zaměstnavatelé zapomínají na to, že naprostá většina lidí není připravená na konfrontaci svého problému v kolektivu. V případě dotazníků spokojenosti, ke kterým se uchyluje více než třetina společností, je zase problém v jejich frekvenci. Ve chvíli, kdy se s problémem zaměstnanec nemůže svěřit teď a tady, roste riziko, že se promění v trvalou frustraci,” říká Michal Bako, CEO EMU

Jen v 19 % případů manažeři uvedli, že jejich firma myslí na to, aby vedoucí pracovníci měli dostatečnou kapacitu věnovat se konkrétním problémům zaměstnanců, 21 % si je dokonce vědomo toho, že teamleadeři čas nemají. Přičemž téměř 35 % z nich přiznává, že zažili situaci, kdy výpověď podal člověk, o kterém byli přesvědčeni, že je v práci spokojený.

„Ačkoli data z EMU sleduji a nedělám si iluze o současném stavu v oblasti péče o zaměstnance, samotného mě šokovalo, že třetina manažerů přiznala, že se jakkoli nesnaží budovat vztah zaměstnanců k firmě, nebo to, že pro víc než pětinu vedoucích pracovníků není důležitá zpětná vazba. Potvrdily to bohužel i odpovědi zaměstnanců - 33 % z nich uvedlo, že jejich zaměstnavatel neprovádí žádná šetření k ujištění se o jejich spokojenosti. „Musíme si uvědomit, že klíčem ke snížení fluktuace a ke zvýšení produktivity je spokojenost zaměstnance a schopnost o ni pečovat. Nejde přitom jenom o měření spokojenosti, ale zejména průběžné řešení konkrétních problémů, jejichž důsledkem vzniká špatná nálada,” doplňuje Bako.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist