Digitalizace lékem na krizi
Díky digitalizaci se nám v pandemii podařilo udržet byznys v chodu, ochránit zaměstnance, či dokonce získat nové zákazníky, zní dnes z mnoha firem, které byly před krizí v zavádění moderních technologií aktivnější. Ty ostatní v reakci na karanténní opatření byly nuceny digitalizovat překotně, během několika dnů, což se často neobešlo bez problémů. Zkušenost, kterou si ale většina firem z on-line fungování odnáší, je pozitivní. Řadu činností po internetu vykonávat lze, dokonce i takové, kterým se firmy před krizí bránily či o nichž to nikdo nepředpokládal. Navíc se ukázalo, že některé procesy běží on-line mnohem lépe.
Stáhněte si přílohu v PDF
Dobrou příležitostí, jak pokročit s digitalizací, může být například zavedení systému pro robotickou automatizaci procesů. Umožňuje ve firmě automatizovat rutinní a opakující se procesy, které zaměstnance svou jednoduchostí a četností spíše obtěžují. Jejich zautomatizováním navíc výrazně vzroste přesnost a klesne chybovost.
Trochu jinou úroveň digitalizace pak představuje takzvaný internet věcí a jeho nasazení v průmyslu. Umožňuje na základě přesných dat například optimalizovat výrobu a vytížení výrobních prostředků, spotřebu energie či ze změny snímaných parametrů stroje včas předpovědět přicházející poruchu. Klíčem k úspěchu je však sofistikovaná analýza nasbíraných dat. V tom ale zatím české firmy výrazně pokulhávají.
Martin Knížek, vedoucí vydání
Příloha ke stažení: ICT Revue 7-8/2020
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist