Julius Meinl stále počítá se svou expanzí

Firma Julius Meinl ČR, která v tuzemsku patří do první desítky největších obchodních společností, zamýšlí letos zvýšit svůj obrat na zhruba pět miliard korun proti loňským 3,7 miliardy a předloňským 2,7 miliardy. Počet prodejen chce zvýšit přibližně o dvacet proti 65 koncem minulého roku. S tím by měl souviset i růst počtu zaměstnanců až na 3,5 tisíce. Pro HN to uvedl jednatel a člen představenstva Jindřich Barák.
Společnost se hodlá i nadále soustředit zejména na široký sortiment výrobků v síti svých supermarketů a na diskontní prodejny Impuls. Na rozdíl od četných konkurentů se nyní nebude zaměřovat na výstavbu hypermarketů. "Není to náš styl prodeje," říká Barák, který se navíc domnívá, že tuzemský zákazník v několika nejbližších letech nebude ochoten věnovat tolik svého času na nákup v hypermarketech či nákupních střediscích, kolik jej věnují například v Německu či Švýcarsku. Navíc upozorňuje na omezenou kupní sílu obyvatelstva. Barák příliš nevěří ani na rychle přibývající konkurenční prodejny tzv. hard-diskontu, nabízející omezený sortiment za velmi nízké ceny. Jejich místo vidí spíše v menších sídlech. Firma se chce proto i nadále zaměřovat především na zákazníky v městech nad 30 tisíc obyvatel, kteří "jdou" za širokým sortimentem a za "zaručenou kvalitou".
V žebříčku obchodních firem, který zpracovává výzkumná firma Incoma, skončil loni J. Meinl, s.r.o., na osmém místě, v první desítce byl i předloni. Na jeho obratu se potraviny podílejí 85 procenty. (dz)