Julius Meinl s vyššími tržbami

Praha (čtk)
Obchodní síť Julius Meinl očekává letos tržby minimálně sedm miliard korun. Proti roku 1997 se tak obrat společnosti zvýší o téměř dvě miliardy korun, což je dáno mimo jiné značnou expanzí, kterou firma letos realizovala. Julius Meinl totiž letos otevřel více než 30 nových prodejen, přičemž jubilejní, stou provozovnou Meinla v ČR se stal supermarket v OD Kotva, sdělil vedoucí marketingu firmy Tomáš Fiala.
Firma nyní provozuje v ČR 128 prodejních jednotek, z nichž je 80 supermarketů Julius Meinl a zbytek tvoří prodejny cash & carry a diskonty. Julius Meinl se letos stal majoritním vlastníkem české obchodní společnosti Pronto Plus. Část jejích prodejen, které odpovídají koncepci firmy, jsou nyní provozovány pod logem Julius Meinl Plus.
Zákazníci podle Fialy letos obecně více šetří. V potravinářském sortimentu se však pokles tržeb neprojevuje tak výrazně jako v jiných odvětvích. Ceny však hrají čím dál tím větší roli.
Od poloviny letošního roku podle průzkumů více než 50 procent domácností upřednostňuje cenové hledisko při výběru místa k nakupování. To se v síti Julius Meinl odrazilo vyšší aktivitou nákupů, což je patrné i v nárůstu obratu oproti loňskému roku.
Do konce roku 2000 chtěl Julius Meinl provozovat v ČR 111 prodejen. Tento investiční záměr již letos výrazně překročil.