Jak nenápadně ovlivnit rozhodování? Stačí lehké postrčení Ekonomie předpokládá, že lidé se rozhodují racionálně. Skutečností však je, že řadu svých každodenních rozhodnutí provádíme, aniž si to... 15. 8. 2024 ▪ 4 min. čtení
Debata Ekonomu Noví zákazníci chtějí komplexní vizi. Do úkolu sestavit ji musí bankéř dozrát Struktura klientů privátního bankovnictví se v poslední době mění. Průměrný věk zákazníků klesá díky mladým startupistům, kteří dokázali v... 26. 10. 2023 ▪ 6 min. čtení
Přibývá lidí, kteří v restauracích nedávají „dýško“ Přes 21 procent lidí v restauracích a dalších podnicích nedává žádné spropitné. Oproti loňsku je toto číslo vyšší o 2,4 procentního bodu.... 13. 9. 2023 ▪ 2 min. čtení
Reklama „Woke“ reklama naštvala pivaře. Špatné nápady jsou v citlivé době risk Mylně zacílená reklama či v dnešní době spolupráce s nevhodným ambasadorem značky kazí reputaci a stojí nemalé peníze. Už několik měsíců se... 7. 8. 2023 ▪ 6 min. čtení
Exkluzivně: Pošta si chce za 40 milionů nechat měřit spokojenost zákazníků. Opravdu to v době škrtů poboček potřebujeme, ptají se odbory Státní Česká pošta v těchto dnech tvrdí, jak je na dně a bez razantních škrtů se neobejde. Přesto dokáže najít 40 milionů korun na průzkum... 4. 4. 2023 ▪ 4 min. čtení
Lidé sahají po levnějších potravinách, gothaji se vrací někdejší popularita Zákazníci čím dál víc sledují, kolik co stojí, snižuje se i objem prodaného zboží. Lidé zkrátka začínají šetřit, říká generální manažer obchodní... 23. 2. 2023 ▪ 7 min. čtení
Pět otazníků kolem hromadných žalob. Do připravovaných pravidel se trefují Piráti Poškození zákazníci měli už letos v červnu získat možnost bránit se u soudu pomocí hromadných žalob. Kromě velkých kauz, jako byl třeba krach... 20. 1. 2023 ▪ 5 min. čtení
Obchodní podmínky Občanský zákoník zavádí férovější slevové akce Zákazníci budou při nakupování na e‑shopech opět více chráněni. Pro internetové prodejce to znamená nutnost revidovat obchodní podmínky. 19. 1. 2023 ▪ 4 min. čtení
Jak nakupují boomeři, mileniálové a generace Z? Poslechněte si, jak se mění zákaznické chování My všichni jsme zákazníci. A to, jak nakupujeme, se neustále mění. Po letech průmyslového a technologického pokroku se naše spotřebitelské... 19. 8. 2022 ▪ 1 min. čtení
Maloobchod Palety mizí. Diskont už nemůže snižovat náklady na úkor pohodlí zákazníků Pod vlivem vysoké inflace si sice čeští spotřebitelé začínají více hlídat, za kolik peněz co nakupují, avšak nechtějí slevit ze všech svých... 11. 8. 2022 ▪ 5 min. čtení
Jaký tarif si vybrat, když vám skončí fixace? Z velkých hráčů má nejlevnější elektřinu E.ON, u plynu vede innogy Násobný růst cen za energie už postihl přes milion zákazníků, dalších minimálně půl milionu to ještě letos čeká. Prudké zdražení dodávek... 3. 6. 2022 ▪ 4 min. čtení
Velké firmy mají problém sehnat dodavatele energií. Téměř nikdo je nechce Řada společností prožívá v posledním půlroce nečekané rozčarování. Dříve jim dodavatelé energií mohli utrhnout ruce, aby odebíraly plyn a... 9. 5. 2022 ▪ 3 min. čtení
Covid jako urychlovač transformace maloobchodu Největší dopady má pandemie koronaviru na restaurace a kamenné prodejny. Některé změny můžeme vidět na vlastní oči, jiné zůstávají skryté. První... 10. 2. 2022 ▪ 5 min. čtení
Covid stvořil na venkově nového zákazníka: chce proškolený personál a nakupuje zdravé potraviny Při prvních vlnách pandemie koronaviru maloobchod prodělal infarkt,“ popsala vývoj na trhu na kongresu Samoška, který pořádají zástupci... 5. 11. 2021 ▪ 3 min. čtení
Filip Beneš Dvousečné věrnostní programy. Příliš drahé benefity i promarněné slevy Věrnostní programy jsou populární na celém světě. V USA v roce 2017 šlo o 3,3 miliardy členství, i když v té době měly USA 325 milionů obyvatel,... 26. 11. 2021 ▪ 3 min. čtení
Tlak na odpovědné podnikání roste, neekologické firmy připravuje o zakázky a úvěry Udržitelné podnikání, tedy takové, které vedle maximalizace zisku zohledňuje i jiné hodnoty, zejména ekologii a společenskou odpovědnost, začíná... 28. 10. 2021 ▪ 10 min. čtení
Firmy jako Aukro budou muset hlásit příjmy svých prodejců Evropská unie včetně Česka důsledněji zdaní sdílenou ekonomiku. Daňové úřady totiž začnou pravidelně získávat a automaticky si vyměňovat... 16. 9. 2021 ▪ 4 min. čtení
Známe zákazníky a známe produkty. Řešíme, jak tyto znalosti propojit Hledá-li někdo na internetu například novou lednici či myčku, reklama na nejrůznější domácí spotřebiče ho pak v internetovém prohlížeči... 5. 8. 2021 ▪ 6 min. čtení
Konečně do hospody. První kroky po rozvolnění často vedou právě do restaurací, které lidem během lockdownu chyběly nejvíce Strávit příjemné odpoledne v kavárně, zajít na luxusní zážitkovou večeři, předplatit si permanentku do fitka, rezervovat wellness pobyt all... 17. 6. 2021 ▪ 6 min. čtení
5 důvodů, proč se lidé nevrátili do restaurací, jak hostinští a ekonomové doufali Vnitřní prostory restaurací jsou otevřené od začátku června, davy lidí se však do nich nehrnou. Naposledy si bylo možné jídlo nebo pití dát... 4. 6. 2021 ▪ 5 min. čtení