Diferenciace, jedna z charakteristik organizační struktury. Horizontální diferenciace udává počet úseků, do kterých je organizace rozdělena, vertikální diferenciace počet řídích úrovní. Vyšší míra organizační diferenciace (horizontální i vertikální) zvyšuje zpravidla nároky na řízení a koordinaci činností, a může tak zvyšovat náklady organizace, mimo jiné v důsledku většího počtu vedoucích míst.

Diskriminační nabídka zaměstnání, projev diskriminace při přijímání do zaměstnání, sankcionované zákonem. K diskriminačním nabídkám zaměstnání patří inzeráty, výběrová řízení, dotazníky, ústní pohovory apod., uvádějící, že na určité místo mohou být přijaty jen osoby určité charakteristiky, pro kterou není věcný důvod spočívající v předpokladech, požadavcích a povaze zaměstnání.

Distanční práce, forma pružného pracovního režimu, kdy zaměstnanec nedochází denně na pracoviště, ale pracuje doma či v terénu a s organizací je propojen telefonem, faxem či internetem. Výhodou distanční práce je pro zaměstnavatele úspora nákladů za zřízení a provoz kanceláře, pro zaměstnance úspora času tráveného dojížděním do práce. Nevýhodou může být sociální izolovanost, ztráta mezilidských kontaktů, obtížnější získávání některých zaměstnaneckých výhod apod.

Divergentní uvažování, schopnost zaměstnance vnímat a zaměřovat se na rozdíly mezi situacemi.

Downsizing, snižování počtu pracovních míst. Variantou termínu je Rightsizing označující snížení počtu pracovních míst v organizaci na optimální úroveň, případně Dumbsizing (od anglického "dumb", tj. hloupý) označující snížení rozsahu podnikové pracovní síly na úroveň, při které organizace přestává dosahovat zisku.

E-learning, vzdělávání a trénink zaměstnanců využívající informačních technologií (počítačů, elektronických médií a internetu). Výhodou je snadná dostupnost, nižší náklady, časová pružnost využití (v době, která vyhovuje), možnost průběžné aktualizace textů a interaktivní metoda výuky, tj. využívání zpětné vazby.

Empowering, delegování vyšších rozhodovacích pravomocí podřízeným.

E-recruitment, nábor pracovníků metodou on-line, opírající se o hledání souladu mezi elektronickými daty o uchazečích a požadavky na obsazovanou pozici. K jeho krokům patří zveřejnění poptávky po pracovnících na webových stránkách firmy nebo on-line agentury, zveřejnění nabídky ze strany uchazečů o práci na základě on-line životopisu (e-resumé) zveřejněného na vlastních webových stránkách, prostřednictvím zprostředkovatele internetových služeb nebo prostřednictvím on-line náborové společnosti, a automatizované vyhledávání na základě požadavků a kritérií specifikovaných firmou.

(ju)