Co může dát pozorovateli televizních spotů a vůbec celé komunikační strategie v rámci rebrandingu značek Eta a Coop pocit, že cestuje časem zpátky do 20. století? V případě Ety především dnes již prehistorický design interiéru, spotřebičů Eta i vzhled obou protagonistů spotu, v případě Coopu pak spíše celkový kreativní koncept podtržený voice-overem jakoby z dob Československé televize.

Eta: jen známost nestačí

Management Ety vnímá nedávno vyhlášenou novou tříletou strategii přímo jako záchranu značky. "Na jedné straně v průměru každá česká domácnost vlastní spotřebič Eta a spontánní znalost naší značky mezi spotřebiteli dosahuje 96 %. Na druhé straně došlo v posledních deseti letech k oslabení její pozice," konstatuje generální ředitel společnosti Eta Albert van Geodet.

Na první pohled nejvýraznější změnou u Ety je změna jejího loga, a to poprvé ve více jak šedesátileté historii. Revitalizující strategie pak spočívá zejména v posílení pozice u cílové skupiny žen ve věku 25 až 45 let, zvýšení podílu na trhu malých domácích spotřebičů a zdvojnásobení tržeb na 2 miliardy Kč v roce 2011. Kromě redefinice značky a modernizace prodejen chce Eta zvýšit důraz na design a dobrou funkčnost výrobků, zavést prémiové výrobky ve všech produktových skupinách a představit spotřebiče v nových kategoriích.

V září spustila společnost, vlastněná od roku 2007 investiční skupinou Benson Oak, celoplošnou reklamní kampaň se sloganem "Tady je doma", který odkazuje na tradici značky Eta. Kampaň zahrnuje jak tištěná média, tak televizi a vytvořila ji agentura Kaspen. Reklamní spot režíroval Jaromír Malý, jehož ztvárnění pro Etu může připomínat dřívější spot škodovky s českými ikonami designu 70. let.

Coop a jeho rodina

Maloobchodní skupina Coop podle své tiskové zprávy nic oživovat nepotřebuje, naopak prý stále posiluje. Rebranding prodejen Coop se dostává do závěrečné fáze, náklady na modernizaci ve výši 70 milionů korun jsou financovány ze zdrojů Svazu českých a moravských spotřebních družstev. Na rebranding navázala 15. září první reklamní kampaň značky Coop v celoplošných médiích, tj. v televizi, tisku a rádiu.

Cílem komunikační kampaně je "představit Coop takový, jaký je ve skutečnosti": prodavačky a prodavači řetězce znají své zákazníky většinou osobně a ti vědí, že v Coopu jim vždy jejich prodavačka poradí nebo je vyslechne. Před jednotlivými prodejnami Coopu fotila reklamní agentura Ogilvy (opravdu?) skutečné zákazníky, kterak vycházejí se svými nákupy, a tito lidé se budou objevovat na inzerátech.

tm25.jpg

foto Eta, COOP