Portál Nezapomeňte.cz, který spolupracuje na speciálu iHNed.cz k výročí pádu železné opony, spouští nový projekt. Prostřednictvím fotogalerií se snaží zmapovat automobilismus za komunismu a jeho dopad na všední život v Československu. 

První část seriálu představuje vozy, které byly vyrobeny na konci čtyřicátých a v průběhu padesátých let.

Své vlastní fotografie a vzpomínky na dané téma můžete posílat mailem na adresu nezapomente@nezapomente.cz. 

Druhá světová válka a následné události znamenaly pro vozidla značky Škoda významný mezník. Poté, co se výroba orientovala především na potřeby Německa, byla Akciová společnost pro automobilový průmysl znárodněna a přeměněna na Automobilový závod národní podnik Škoda s monopolním postavením na československém trhu.

V 50. a 60. letech vycházela výroba z tradičních výrobních postupů a úspěšné minulosti, tím se jí podařilo udržet dobrý standard výroby.

Konec 60. let přinesl na západ od našich hranic nové výrobní technologie a začátek 70. let stagnaci socialistického hospodářského systému. To se dotklo i mladoboleslavských automobilových závodů, které se těšily vedoucímu postavení na východoevropském trhu. Nový průlom znamenala až nová řada Škoda Favorit v roce 1987.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist