V roli lídra do něj půjde Mikko Hirvonen z Fordu, ale obhájce titulu Sébastien Loeb na něj ztrácí po dnešním triumfu v Katalánské rallye pouhý bod.

Francouzský šampion za volantem citroënu oslavil šesté vítězství v sezoně a jeho šance na šestý titul v řadě vylepšil druhým místem týmový kolega Dani Sordo. Už nyní se společně mohli radovat z vítězství v Poháru konstruktérů.

Pětatřicetiletý Loeb na španělském asfaltu ukončil Hirvonenovu čtyři závody trvající vítěznou sérii. Sám letos vyhrál pět úvodních rallye v sezoně a ve Španělsku triumfoval popáté za sebou.

V Katalánské rallye se od počátku přetahovali o vedení oba tovární piloti Citroënu. Hirvonenova ztráta se prohlubovala až na konečných 54 sekund a z jeho pětibodového náskoku v čele MS nezbylo téměř nic.

Šance obou rivalů jsou nyní opět zcela rovnocenné - mistrem světa se jednoduše stane ten, kdo bude za dva týdny lepší; jen pro Loeba ještě zároveň platí, že musí získat aspoň bod.

Hirvonen: Měli jsme opět neúčinné zbraně

"Zase jsme tu bojovali s neúčinnými zbraněmi. Opravdu jsme udělali, co jsme mohli. Nakonec jsem chtěl hlavně udržet svoji pozici," pronesl Hirvonen rezignovaně.

Loeb šel do závěrečné etapy s náskokem pouhé půldruhé sekundy, a i když Sordo vyhrál hned úvodní test, na pořadí se při minimálních rozdílech nic nezměnilo.

Vzhledem k zájmům týmu se to nedalo čekat ani ve zbytku soutěže a španělský pilot skutečně zvolnil.

"Obzvlášť mě těší týmový titul. Dopadlo to tak, jak jsme si přáli. Dani týmu hodně pomohl," řekl Loeb po 53. vítězství v kariéře. "Jel jsem pro tým. Máme titul, takže pro mě dobrý víkend," uvedl Sordo.

Prokop: Byla to obrovská rána, oba jsme byli hodně otřesení

Ze čtyř českých posádek byl nakonec hodnocen jen Ludvík Otto se subaru na 26. místě. Pro Martina Prokopa rallye skončila sobotní havárií v desáté rychlostní zkoušce v době, kdy jasně vedl juniorskou kategorii.

 Z nehody ve vysoké rychlosti vyvázli i s navigátorem Janem Tománkem bez zranění, ale přišli o možnost obhájit prvenství.

"V podstatě nebylo s kým bojovat, tak jsme si řekli, že se zkusíme porovnat s loňským časem, který jsme tady dosáhli. Prostě jsme nechtěli nějak taktizovat, ale naopak vyzkoušet jízdu na limitu.

Pomalu jsem cítil, že nám odchází gumy. Když pak kousek před cílem následovala dlouhá rovina, neuvědomil jsem si možné následky špatně fungujících pneumatik," popsal Prokop na svém webu okolnosti nehody, při níž sjel z trati a narazil do skály.

"Popravdě to byla obrovská rána, oba jsme byli hodně otřesení," dodal.

Katalánská rallye:

1. Loeb, Elena (Fr./Citroën C4) 3:22:14,7, 2. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -12,0, 3. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -54,1, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -1:12,4, 5. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -1:41,6, 6. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -2:49,7, 7. Wilson, Martin (Brit./Ford Focus) -7:15,5, 8. Villagra, Perez Companc (Arg./Ford Focus) -8:28,1, ...26. Otto, Ottová -32:11,6, Tomaštík, Vrečka (oba ČR/Subaru Impreza), Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) a Prokop, Tománek (ČR/Citroën C2) nedokončili.

Pořadí MS (po 11 z 12 soutěží): 1. Hirvonen 84, 2. Loeb 83, 3. Sordo 58, 4. Latvala 39, 5. P. Solberg 30, 6. H. Solberg (Nor./Ford Focus) 29.

Pohár konstruktérů: 1. Citroën 151, 2. Ford 130, 3. Stobart-Ford 73, 4. Citroën Junior Team 42, 5. Munchi's Ford 23.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist