Rallyeové mistrovství světa čeká o nadcházejícím víkendu dramatická koncovka. Lepší výchozí pozici před Britskou rallye má finský pilot, který vede průběžné pořadí šampionátu o bod před francouzským králem posledních sezon.

Loeb tak musí k zisku šestého titulu za sebou aktuálního lídra porazit a získat alespoň bod. Pokud se mu to nepodaří, usedne na trůn pro nejlepšího "soutěžáka" poprvé Hirvonen, tovární jezdec Fordu.

A Hirvonen věří, že se mu to podaří. Optimismus mu dodává i deštivé počasí, které ještě zvyšuje náročnost závěrečného podniku seriálu.

Tím pádem jako první startující jezdec nebude svým následníkům tak dokonale "čistit" trať, jak to bývá za sucha. "Být rallye před koncem v čele je skvělý pocit.

Snažím se na to nemyslet, dokud nebude soutěž v Cardiffu za námi. Snad ale bude mít tým nakonec pádný důvod k oslavě," přál si Hirvonen.

Hirvonen musí dojet lépe než Loeb

Vítěz Britské rallye z roku 2007 navíc podle svých slov ani není pod velkým tlakem. "Je to prostě jen vzrušující. Mám šanci vyhrát a stojím oběma nohama pevně na zemi.

Bude to tvrdý boj. V žádném případě nepodceňuji to, co mě ve Walesu čeká," podotkl devětadvacetiletý jezdec, jenž v letošní sezoně vyhrál čtyři díly MS.

K zisku titulu tak Hirvonen musí mít více bodů než Loeb, jenž se radoval z prvenství už šestkrát. Při shodném celkovém počtu bodů by to rozhodlo ve prospěch Francouze.

A i on se údajně cítí být v dobré pohodě. Stále platí, že francouzský pilot je prakticky neporazitelný na asfaltových rallye, ale i na šotolině dokáže vyhrávat. Dokázal to právě loni v Británii a i letos, kdy se jela většina soutěží na nezpevněném povrchu.

Loeb nechyběl ve Walesu na bedně už pět let

"Říká se, že zdejší soutěž je koktejl namíchaný z deště, bláta a mlhy, zvláště ve tmě to dělá z této rallye velice těžkou soutěž. Nicméně i přesto je to nádherná rallye, na kterou se těším," uvedl Loeb, podle kterého budou oba rivalové pod stejně silným tlakem.

"Oba víme, že sebemenší chybička nás může stát titul. Pokusím se všechno hodit za hlavu a prostě se pustit do boje.

Mikko a já už jsme podobně těsně bojovali v Norsku, Finsku a Austrálii a doufám, že uvidíme stejně vzrušující boj i ve Walesu," dodal Loeb, jenž od roku 2003 v Británii nechyběl mezi trojicí nejlepších.

Na startu budou i dva zástupci českého motorsportu Martinové Prokop a Semerád usilující o body do šampionátu produkčních vozů. Prokopovi patří aktuálně třetí místo v průběžném pořadí a má šanci posunout se na konečné druhé.

Průběžné pořadí MS (po 11 z 12 soutěží):

1. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 84, 2. Loeb (Fr./Citroën C4) 83, 3. Sordo (Šp./Citroën C4) 58, 4. Latvala (Fin./Ford Focus) 39, 5. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 30, 6. H. Solberg (Nor./Ford Focus) 29.

Pohár konstruktérů: 1. Citroën 151, 2. Ford 130, 3. Stobart-Ford 73, 4. Citroën Junior Team 42, 5. Munchi's Ford 23.

P-WRC: 1. A. Araujo (Portug./Mitsubishi Lancer) 42, 2. Attíjá (Kat./Subaru Impreza) 31, 3. Prokop (ČR/Mitsubishi Lancer) 29, ...20. Tarabus (ČR/Fiat Grande Punto S2000) 3, 23. Semerád (ČR/Mitsubishi Lancer) 1.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist