Videozáznam na serveru youtube.com zachycuje opravu silnice na konci loňského roku v pražských Řepích. Pracovník z firmy J.i.P. Dopravní značení je s opravou hotov za tři minuty. K udusání studené směsi použije lopatu a zasypanou díru pak přejede autem - na rušné silnici přitom i couvá. Silnice se dají opravovat několika způsoby: nejúčinnější, nejtrvalejší, ale také nejdražší způsob údržby silnic je souvislá udržba. "Jde o celkovou opravu povrchu silnice. Poškozený kryt se nejprve odstraní silniční frézou a poté se položí nové asfaltové vrstvy. Součástí je i vyčistění příkopů, aby došlo k odvodnění krajů silnic," říká ředitel Centra dopravního výzkumu Karel Pospíšil. Je nutná uzavírka celého úseku silnice. V Česku se tento způsob opravy používá poměrně málo, v západní Evropě je běžný. Naopak v Česku nejpoužívanější je trysková metoda, která je rychlá a levná, oprava vydrží ale velmi krátce. Díra v silnici se za studena zalije asfaltovou emulzí, zasype se štěrkodrtí a udusá. "Životnost takové opravy není ani rok. Jakmile přejíždíte přes takovou vysprávku autem, cítíte, jak se vám pod koly štěrk uvolňuje," říká Karel Pospíšil. Firmy často opravu odbudou, díru pořádně nevysuší ani nevyčistí. Tím životnost opravy ještě klesá.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení