Co nejvíce zkrátit trasu mezi Kodaní a Hamburkem, takový byl hlavní cíl projektu, který v lednu po dlouhých letech diskuzí schválili dánští poslanci. Přes Fehmarnskou úžinu v současnosti projede na 40 tisíc lodí ročně. Díky osmnáctikilometrovému tunelu, který bude zasazen pod mořské dno jich tak značně ubyde. Stavba, při níž budou na podloží postupně kladeny jednotlivé 200 metrové fragmenty o hmotnosti 70 tisíc tun, začne roku 2014. Termín dokončení je stanoven na rok 2020. Celý projekt financuje dánská strana a ta má také právo vybírat v úseku mýtné. Druhou variantou byl most, jehož pořízení i provoz by byl levnější. Nakonec ale rozhodla větší bezpečnost tunelu i menší zátěž na životní prostředí.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení