V reklamě a marketingu je dobré mít stále na paměti, že bez celé řady souhlasů se při tvorbě reklamní kampaně, organizaci spotřebitelské soutěže či direct marketingu prostě neobejdeme. Úvodem zabrousíme do občanského zákoníku, který v ustanovení § 35 obecně upravuje tzv. právní úkony, mezi které souhlasy, jsou-li platně uděleny, také patří.

Souhlas je tedy projevem vůle, jenž směřuje ke vzniku, změně či zániku práv nebo povinností, které právní předpisy s takovým projevem vůle spojují. Souhlas může být udělen ve většině případů jak písemně tak konkludentně, tj. určitým jednáním (např. odešlu obal z výrobku do soutěže nebo vstoupím do prostor, u kterých je uvedeno, že v daných prostorách mohou být pořizovány obrazové nebo zvukové záznamy všech návštěvníků). Podívejme se tedy, kde všude je třeba v reklamě a marketingu získávat souhlasy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se