Zaměstnanci chtějí udržet krok se současnými nároky na komunikaci, která již dávno nezahrnuje pouze telefonní hovory a e-mail. Od svých zaměstnavatelů požadují stále lepší a hlavně efektivnější pracovní vybavení, které jim pomůže zvládnout nové komunikační kanály, například virtuální konference, chat či vnitropodnikové sociální sítě.
Studie společnosti Alcatel-Lucent zjistila, že 74 procent zaměstnanců požaduje lepší nástroje pro komunikaci, protože se domnívá, že vyspělé komunikační technologie by mohly významně zvýšit jejich produktivitu práce a angažovanost pro firmu. Na druhou stranu pouze jedna třetina zaměstnanců (33 %) má k takovým vyspělým technologiím přístup.
„Mezi takové horké technologie patří například videokonference a takzvaná sjednocená komunikace, tedy integrace různých komunikačních kanálů – hovory, e-maily, SMS zprávy, sociální sítě – do jednoho komunikačního nástroje,“ říká Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.
Průzkumu spokojenosti s komunikačními technologiemi ve firmě se letos v 51 zemích zúčastnilo 2000 zaměstnanců z oblasti vědomostní ekonomiky a 750 IT manažerů ze středně velkých a velkých firem. Respondenti z řad zaměstnanců byli požádáni, aby se podělili o své názory na využívání telekomunikačních technologií. IT manažeři odpovídali na otázky týkající se problémů spojených s implementací a podporou těchto vyspělých technologií.
Spolupráce podporuje produktivitu: zvládnout ji může být obtížné
Respondenti z řad zaměstnanců si stěžovali hlavně na nástroje pro virtuální porady (konference), které označovali jako nedostačující.
Více než polovina oslovených zaměstnanců vyjádřila přesvědčení, že komunikační kanály musí být lépe koordinované: „Pracovníci chtějí, aby konverzace mohla probíhat přes různá zařízení, média a aby mohla zahrnovat i širší skupiny lidí. Informace lze například šířit prostřednictvím vnitrofiremních chatů, sociální sítě či videokonferencí.“
Není překvapením, že tři čtvrtiny oslovených zaměstnanců používají chytré telefony a téměř všechny firmy tyto platformy podporují. Díky těmto zařízením jsou totiž zaměstnanci lépe dosažitelní. Za hodné pozornosti proto respondenti označují především následující technologie: sjednocenou komunikaci, videokonference, chat a interní sociální sítě.
IT firmy si stěžují, že je stávající systémy brzdí
Vedení firem se snaží vyslyšet poptávku zaměstnanců po lepších komunikačních technologiích. Slibují si od toho zvýšení produktivity práce a budoucí provozní úspory: „57 procent manažerů dokonce uvedlo, že by dosáhli významných úspor, pokud by své stávající systémy nahradili sjednocujícím nástrojem. Ten by jim umožnil jednotně řídit všechny uživatele a poskytovat jim komunikaci a aplikace jako služby prostřednictvím různých zařízení,“ upozorňuje dále Ort.
Většímu rozmachu nových technologií ale mnohdy brání stará infrastruktura. Správa a řízení stále větších a složitějších sítí byly v průzkumu uváděny jako kritický problém.
Zdroj: Alcatel-Lucent
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist