Celých 56 % respondentů navíc zmínilo kritický nedostatek talentů v následnictví senior manažerů. Úspěšné společnosti obsazují 60 % top manažerských pozic interně, těm méně efektivním společnostem se interní vyhledávání manažerů daří z 13 %. Odráží tento průzkum i aktuální situaci personální práce v retailu?

Motivace na "krátké mrkvi"

Společnosti působící v maloobchodu řeší v práci s lidmi stejná témata jako firmy z jiných oblastí podnikání. Manažeři požadují loajální, angažované zaměstnance s maximálním výkonem, akcentují snižování nákladů a potýkají se s nedostatkem kvalitních lídrů, či jinak řečeno kvalitních a výkonných liniových manažerů. Schéma motivace a stimulace v retailu funguje odlišně. Jak mi jednou sdělil nejmenovaný manažer, jde o motivaci na "krátké mrkvi". Zaměstnanci potřebují dobře rozumět, co se od nich očekává, potřebují rychlou, bezprostřední vazbu ke svému výkonu a co možná nejrychlejší návaznou odměnu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se