Na počátku všeho stála koncem roku 2008 americká společnost Groupon, která jako první nabídla výrazné slevy za hromadné nakupování a raketovým tempem dosáhla globálního úspěchu. Malý český internetový rybník tak po jejím vzoru zaplavilo více než 230 slevových portálů, jejichž obraty rostou měrou nevídanou. Statistické údaje hovoří o 400 mil. Kč za rok 2010, odhady pro rok 2011 atakují částku 3,3 miliardy Kč. Čísla jsou to zajímavá, vábivá, cestovnímu ruchu však dláždí cestu rovnou do pekla. Pokud si případný hoteliér či cestovní kance-lář brousí zuby na vytížení svých volných kapacit touto formou prodeje, musí se připravit na poskytnutí základní slevy ve výši minimálně 50 % a ze zbývající části odečíst dalších 15-20 % jako provizi provozovateli slevového serveru.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se