Objem prodejů kategorie deodorantů a antiperspirantů v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím a v drogeriích v roce 2011 (leden-prosinec) vzrostl v porovnání s předchozím rokem o 6,7 %. Hodnotové prodeje kategorie však téměř stagnovaly (+0,8 %) (zdroj: Nielsen). Zatímco deodoranty - prostředky k potlačení tělového zápachu - rostly jak v hodnotě (+5,5 %), tak v objemu (+12,8 %), antiperspirantům - přípravkům omezujícím tvorbu potu - se dařilo o něco méně (pokles 4,5 % v hodnotě a růst 1,9 % v objemu). "Nejprodávanější formou jsou aerosolové spreje, které v hodnotě tvoří téměř 55 % kategorie a v objemu dokonce přes 80 %. Navíc jsou jediným segmentem, jehož prodeje se meziročně v obou ukazatelích zvyšují. Tuhé deodoranty jsou s podílem 20 % v hodnotě druhým nejvýznamnějším segmentem, ale jejich prodeje meziročně klesají. Na třetím místě jsou spreje s pumpičkou, jejichž podíl v hodnotě je 17 %, ale v objemu tvoří pouze 5 % kategorie," přibližuje podíly na prodeji této kategorie Sylva Pažoutová ze společnosti Nielsen. Nejvíce se deodoranty a antiperspiranty prodávají v drogeriích (více než polovina kategorie), na hypermarkety připadá 35 % a supermarkety včetně diskontů mají na prodejích kategorie podíl 9 %, ale právě posledně jmenovaný prodejní kanál má rok od roku větší význam - stoupl o 9,4 % v hodnotě a 11,4 % v objemu prodejů kategorie.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se