Customer Intelligence v zásadě popisuje umění rozpoznat zákazníka a poskytovat mu zboží a služby, které mu přinášejí reálnou hodnotu. Firmě zase generuje obrat a zisk. Ale jak vlastně tato myšlenka vznikla? Původně byly firmy zaměřeny jen na Business Intelligence - sledovali tedy data, týkající se strategického řízení podniku. Následně však přišly na to, že Business Intelligence je poměrně široký pojem, který tudíž není dost precizní pro oblast prodeje a obchodu. Proto se podniky začaly zaměřovat na to, jak definovat trh, obchodní procesy a dovednosti, které jsou potřebné pro prodej. Vznikla tím disciplína označovaná pojmem Sales Intelligence - česky řečeno "umění prodávat". Rostoucí konkurenční prostředí pak přispělo k tomu, že pro úspěch už nestačily jen obchodní aktivity, ale bylo třeba se věnovat i marketingu, který pomohl k hlubšímu poznání zákonitostí obchodu, chování a ovlivňování zákazníků. Tak vznikl pojem - Customer Intelligence.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se