„Vzhledem k tomu, že v období zimních měsíců nepatří Česká republika mezi turisticky vyhledávané destinace, lze výsledky z hlediska obsazenosti považovat za optimistické,“ říká Ondřej Špaček, Associate Manager, služby pro cestovní ruch a volnočasové aktivity, KPMG Česká republika. Nejistota v hotelovém byznysu však podle něj přesto zůstává: „Hoteliéři ale i tak budou muset učinit některá klíčová rozhodnutí ohledně svého podnikání a zaměřit se především na zvyšování spokojenosti zákazníků a komplexnější nabídku služeb.“

Nejvyšší obsazenosti dosahovaly v prvním čtvrtletí letošního roku hotely v horských oblastech: například v Krkonoších byly obsazeny z 69 procent. Dařilo se i lázeňským destinacím, jako jsou Františkovy Lázně (54 procent) a Mariánské Lázně (51 procent).

 

leden–březen 2010

leden–březen 2011

leden–březen 2012

Cena za pokoj

1 089,22 Kč

1 021,16 Kč

1 053,89 Kč

Tržba na disponibilní pokoj

443,50 Kč

434,61 Kč

460,56 Kč

Délka pobytu

2,91 dne

2,7 dne

2,57 dne

Obsazenost ubytovacích zařízení

39,65 %

41,29 %

43,34 %

 

Průměrná délka pobytu se mírně zkracuje
Ve srovnání s roky 2011 a 2010 se průměrná délka pobytu zkracuje. V letošním prvním kvartále strávili návštěvníci v hotelech v průměru 2,57 dne, což je oproti předminulému roku téměř o půl dne méně. Naproti tomu se výrazně zvedla průměrná tržba na disponibilní pokoj, která během ledna až března 2012 dosáhla 461 korun za pokoj. To je o 26 korun více než za stejné období roku 2011.

Česko láká turisty hlavně během pozdního jara a na podzim
Obsazenost hotelů by v dalších měsících měla stoupat a gradovat pak tradičně během pozdního jara a podzimu.

„Stejně jako v minulém roce lze i letos v období největšího turistického ruchu očekávat tlak na cenu. Tu budou určovat i vládní opatření v některých evropských zemích. Hoteliéři se budou muset přizpůsobit a nabídnout zákazníkům něco nového, netradičního a rozvinout i doplňkové služby. Pro turisty může ale naopak nastat doba zajímavých akcí a výhod,“ vysvětluje Ondřej Špaček. Provozovatelům ubytovacích zařízení by doporučil, aby se více zaměřili na české zákazníky.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist