Podíl seniorů ve společnosti neustále roste, díky kvalitní zdravotní péči se prodlužuje jejich aktivní věk, a dostávají se tak do hledáčku marketérů jako klíčový segment, na který je třeba se zaměřit. Ačkoliv příjmy penzistů jsou u nás v průměru nejméně o polovinu nižší než u populace ve středním věku, obchodníci zde tuší budoucí zisky. Proto se také projevuje snaha lépe zmapovat tuto skupinu, určit její preference a potřeby a nastavit produkty a komunikační kanály tak, aby jim co nejlépe vyhovovaly. Na Západě na tento fakt podnikatelé v cestovním ruchu rychle zareagovali a postupně vznikaly specializované cestovní kanceláře nabízející pobyty určené lidem nad padesát let s různými zájmy. I v České republice si začínají hotely a cestovní kanceláře zákazníky-seniory hýčkat a vytváří pro ně zajímavé nabídky. Chuť seniorů cestovat rok od roku roste a podle odhadů v současnosti tvoří až třetinu všech klientů cestovních kanceláří. Na celkových výjezdech českých občanů do zahraničí se senioři podílejí 12 až 14 %, u Němců je to až 22 %. Celosvětově tvoří senioři 17 až 18 % mezinárodních výjezdů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.