Podle teorií regionálního rozvoje se velké sportovní či kulturní akce řadí mezi tzv. flagship projekty. Za přípravou každé velké události ve městě či regionu vždy stojí celá řada menších projektů, například v oblasti výstavby, marketingu nebo bezpečnosti. Tyto menší projekty jsou pak reprezentovány "vlajkovou lodí" v podobě konkrétní akce. Flagship projekty mohou přispět ke zlepšení image destinace jak směrem ven, tak dovnitř. Pokud jsou akce doprovázeny účinným marketingem, přilákají potenciální investory a turisty. Pozitivní efekty jsou však sledovány také u místních obyvatel, kteří při úspěchu akce cítí určitou hrdost na své město či region a dochází tak k posilování regionální identity. Vedle velkých akcí můžeme jako příklady flagship projektů zmínit také významné stavby (letiště, tunely, mosty, univerzitní kampusy), projekty revitalizace měst (rekonstrukce panelových sídlišť, regenerace brownfields) nebo marketingové projekty na podporu cestovního ruchu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se