V meziročním srovnání (červenec 2011 až červen 2012 vs. stejné období před rokem) vzrostl objem prodeje celé kategorie čisticích prostředků o 3 %. "Stejně tak z pohledu tržeb došlo k nárůstu, a to o 5,4 %," říká Jakub Špika ze společnosti Nielsen. Příčinou rychlejšího růstu tržeb proti objemu bylo mírné zvýšení průměrné cenové hladiny celé kategorie, a to asi o 2 %. Na celém maloobchodním trhu se podle jeho slov prodalo v České republice za posledních 12 měsíců téměř 12 milionů litrů čisticích prostředků (v hodnotě více než 800 milionů Kč). Z toho univerzálních čisticích prostředků 10,1 milionu litrů (v hodnotě 638 milionů Kč) a speciálních čisticích prostředků 1,85 milionu litrů (v hodnotě 168 milionů Kč). "Subkategorie univerzálních čističů tak představuje téměř 85 % objemu celé kategorie čisticích prostředků," upřesňuje.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se