Němec Sebastian Vettel je na koni a mohl by udělat důležitý krok k zisku třetího titulu mistra světa za sebou. Víkendová Grand Prix Indie může významně zúžit souboj o vítězství v seriálu pouze na dva muže - pilota Red Bullu a Fernanda Alonsa z Ferrari. Španěl v minulém závodu v Koreji přišel o vedení v průběžném pořadí a na Vettela ztrácí čtyři Velké ceny před koncem šest bodů. Třetí Fin Kimi Räikkönen z Lotusu má na Alonsa manko už 42 bodů.

Pětadvacetiletý Vettel vyhrál letos jako jediný čtyři závody, z toho poslední tři v Koreji, Japonsku a Singapuru. V Dillí bude útočit na čtvrté vítězství za sebou, což by byla jeho rekordní série ve formuli 1. Je psychicky nahoře i díky tomu, že dokázal stáhnout čtyřicetibodové manko na Alonsa. V Indii, kde obhajuje loňský triumf, je trať je velmi podobná té v Koreji - dlouhé rovinky a rychlé průjezdy zatáček vozům Red Bull sedí.

Okruh v Dillí

Délka okruhu: 5,125 km.

 

Délka závodu: 60 kol = 307,249 km.

 

Počet pravých zatáček: 9

 

Počet levých zatáček: 7

 

Počet odjetých Velkých cen: 1

 

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 2011 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) 1:24,178

 

Nejrychlejší závod: 2011 - Sebastian Vettel 1:30:35,002 (prům. rychlost 204,157 km/h),

 

Vítězové předchozích závodů: 2011 - Sebastian Vettel.

"Loni se mi ta trať velmi líbila nejen proto, že jsem tady vyhrál. Po Monze je druhá nejrychlejší, jsou tam i kopce a sjezdy, což je zábavné," uvedl Vettel. "Pro piloty je to jeden z nejzábavnějších okruhů v sezoně, pro všechny je velkou výzvou," řekl před druhým ročníku indického závodu.

Ve stáji Ferrari věří, že se ještě porvou o titul, i když jsou jejich monoposty pomalejší. I proto sáhli k úpravám aerodynamiky, když změny v nastavení po testech ve větrném tunelu v posledních závodech nefungovaly. "Dostali jsme po dalších testech nové zajímavé informace, které, věřím, pomohou odstranit problémy z minulých závodů. Chceme v Indii najít řešení, o které jsme v posledních týdnech přišli," uvedl šéfdesignér Ferrari Nicolas Tombazis.

Na trati organizátoři udělali několik změn a také představili druhé místo, kde piloti mohou využít systém variabilního přítlačného křídla DRS usnadňující předjetí. I to chtějí ve Ferrari využít k tomu, aby se Alonso opět dostal do vedení v šampionátu. "Víme, co bylo špatně, takže teď je naším cílem získat o sedm bodů více než Sebastian (Vettel), což ale nebude vůbec snadné. Můžeme to však dokázat," řekl Alonso, loni v Indii třetí.

 

India Formula 1 Preview

Red Bull má už od Singapuru nové zadní přítlačné křídlo s dvojitým systémem DRS a od té doby Vettel vyhrává. "To ale neznamená, že mám něco jisté. Musím se soustředit na svůj výkon, nechybovat a nezajímat se o to, že mám psychickou výhodu," prohlásil Vettel. Jeho týmový kolega Mark Webber z Austrálie má 63 bodů ztrátu a už je nejspíš ze hry o titul.

Zatímco mezi jezdci se souboj nejspíš bude soustředit na duel Vettel vs. Alonso, situace v Poháru konstruktérů je od druhého do čtvrtého místa stále hodně otevřená. I na těchto pořadích jde o miliony dolarů a týmy Ferrari, McLaren a Lotus dělí pouze 35 bodů.

Průběžné pořadí (po 16 z 20 závodů): 1. Vettel (Něm./Red Bull) 215 bodů, 2. Alonso (Šp./Ferrari) 209, 3. Räikkönen (Fin./Lotus) 167, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 153, 5. Webber (Austr./Red Bull) 152, 6. Button (Brit./McLaren) 131, 7. Rosberg (Něm./Mercedes) 93, 8. Grosjean (Fr./Lotus) 88, 9. Massa (Braz./Ferrari) 81, 10.  

Pérez (Mex./Sauber) 66.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 367, 2. Ferrari 290, 3. McLaren 284, 4. Lotus 255, 5. Mercedes 136, 6. Sauber 116.

India Formula 1 Preview

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist