Němec Sebastian Vettel je na koni a mohl by udělat důležitý krok k zisku třetího titulu mistra světa za sebou. Víkendová Grand Prix Indie může významně zúžit souboj o vítězství v seriálu pouze na dva muže - pilota Red Bullu a Fernanda Alonsa z Ferrari. Španěl v minulém závodu v Koreji přišel o vedení v průběžném pořadí a na Vettela ztrácí čtyři Velké ceny před koncem šest bodů. Třetí Fin Kimi Räikkönen z Lotusu má na Alonsa manko už 42 bodů.
Pětadvacetiletý Vettel vyhrál letos jako jediný čtyři závody, z toho poslední tři v Koreji, Japonsku a Singapuru. V Dillí bude útočit na čtvrté vítězství za sebou, což by byla jeho rekordní série ve formuli 1. Je psychicky nahoře i díky tomu, že dokázal stáhnout čtyřicetibodové manko na Alonsa. V Indii, kde obhajuje loňský triumf, je trať je velmi podobná té v Koreji - dlouhé rovinky a rychlé průjezdy zatáček vozům Red Bull sedí.
Délka okruhu: 5,125 km.
Délka závodu: 60 kol = 307,249 km.
Počet pravých zatáček: 9
Počet levých zatáček: 7
Počet odjetých Velkých cen: 1
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 2011 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull) 1:24,178
Nejrychlejší závod: 2011 - Sebastian Vettel 1:30:35,002 (prům. rychlost 204,157 km/h),
Vítězové předchozích závodů: 2011 - Sebastian Vettel.
"Loni se mi ta trať velmi líbila nejen proto, že jsem tady vyhrál. Po Monze je druhá nejrychlejší, jsou tam i kopce a sjezdy, což je zábavné," uvedl Vettel. "Pro piloty je to jeden z nejzábavnějších okruhů v sezoně, pro všechny je velkou výzvou," řekl před druhým ročníku indického závodu.
Ve stáji Ferrari věří, že se ještě porvou o titul, i když jsou jejich monoposty pomalejší. I proto sáhli k úpravám aerodynamiky, když změny v nastavení po testech ve větrném tunelu v posledních závodech nefungovaly. "Dostali jsme po dalších testech nové zajímavé informace, které, věřím, pomohou odstranit problémy z minulých závodů. Chceme v Indii najít řešení, o které jsme v posledních týdnech přišli," uvedl šéfdesignér Ferrari Nicolas Tombazis.
Na trati organizátoři udělali několik změn a také představili druhé místo, kde piloti mohou využít systém variabilního přítlačného křídla DRS usnadňující předjetí. I to chtějí ve Ferrari využít k tomu, aby se Alonso opět dostal do vedení v šampionátu. "Víme, co bylo špatně, takže teď je naším cílem získat o sedm bodů více než Sebastian (Vettel), což ale nebude vůbec snadné. Můžeme to však dokázat," řekl Alonso, loni v Indii třetí.
India Formula 1 Preview
Red Bull má už od Singapuru nové zadní přítlačné křídlo s dvojitým systémem DRS a od té doby Vettel vyhrává. "To ale neznamená, že mám něco jisté. Musím se soustředit na svůj výkon, nechybovat a nezajímat se o to, že mám psychickou výhodu," prohlásil Vettel. Jeho týmový kolega Mark Webber z Austrálie má 63 bodů ztrátu a už je nejspíš ze hry o titul.
Zatímco mezi jezdci se souboj nejspíš bude soustředit na duel Vettel vs. Alonso, situace v Poháru konstruktérů je od druhého do čtvrtého místa stále hodně otevřená. I na těchto pořadích jde o miliony dolarů a týmy Ferrari, McLaren a Lotus dělí pouze 35 bodů.
Průběžné pořadí (po 16 z 20 závodů): 1. Vettel (Něm./Red Bull) 215 bodů, 2. Alonso (Šp./Ferrari) 209, 3. Räikkönen (Fin./Lotus) 167, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 153, 5. Webber (Austr./Red Bull) 152, 6. Button (Brit./McLaren) 131, 7. Rosberg (Něm./Mercedes) 93, 8. Grosjean (Fr./Lotus) 88, 9. Massa (Braz./Ferrari) 81, 10.
Pérez (Mex./Sauber) 66.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 367, 2. Ferrari 290, 3. McLaren 284, 4. Lotus 255, 5. Mercedes 136, 6. Sauber 116.
India Formula 1 Preview
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist