Je to několik málo let, co se začaly ozývat inciativy za zachování tradice Ježíška i v české reklamě. Albert v roce 2009 postavil reklamu na symbolech, jako je zasněžená česká krajina, andílci a typicky staročesky zdobené stromky. I Tesco se chlubilo tím, že v jeho kampani zákazník Santu nenajde, zato se setká s českými symboly jako prasátko, tradiční perníček, kapr nebo stromeček.
Církevní i české symboly zmizely
Letos ovšem jako by se nad Ježíškem, andílky a kapry zem slehla. Reklamním letákům, katalogům i webovým stránkám panuje nejčastěji Santa Claus, respektive jeho všudypřítomná čapka nebo další rekvizity. Albert či Tesco se Santovi nadále vyhýbají a komunikaci staví na "mezinárodních" stromcích, ozdobách, dárcích a především dětech. Iniciativa Zachraňte Ježíška se letos omezila na samolepky, kde ještě navíc vystupuje místo Ježíška sněhulák.
foto internet a archiv redakce
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist