Je to několik málo let, co se začaly ozývat inciativy za zachování tradice Ježíška i v české reklamě. Albert v roce 2009 postavil reklamu na symbolech, jako je zasněžená česká krajina, andílci a typicky staročesky zdobené stromky. I Tesco se chlubilo tím, že v jeho kampani zákazník Santu nenajde, zato se setká s českými symboly jako prasátko, tradiční perníček, kapr nebo stromeček.
Církevní i české symboly zmizely
Letos ovšem jako by se nad Ježíškem, andílky a kapry zem slehla. Reklamním letákům, katalogům i webovým stránkám panuje nejčastěji Santa Claus, respektive jeho všudypřítomná čapka nebo další rekvizity. Albert či Tesco se Santovi nadále vyhýbají a komunikaci staví na "mezinárodních" stromcích, ozdobách, dárcích a především dětech. Iniciativa Zachraňte Ježíška se letos omezila na samolepky, kde ještě navíc vystupuje místo Ježíška sněhulák.
foto internet a archiv redakce
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist