Je to několik málo let, co se začaly ozývat inciativy za zachování tradice Ježíška i v české reklamě. Albert v roce 2009 postavil reklamu na symbolech, jako je zasněžená česká krajina, andílci a typicky staročesky zdobené stromky. I Tesco se chlubilo tím, že v jeho kampani zákazník Santu nenajde, zato se setká s českými symboly jako prasátko, tradiční perníček, kapr nebo stromeček.

Církevní i české symboly zmizely

Letos ovšem jako by se nad Ježíškem, andílky a kapry zem slehla. Reklamním letákům, katalogům i webovým stránkám panuje nejčastěji Santa Claus, respektive jeho všudypřítomná čapka nebo další rekvizity. Albert či Tesco se Santovi nadále vyhýbají a komunikaci staví na "mezinárodních" stromcích, ozdobách, dárcích a především dětech. Iniciativa Zachraňte Ježíška se letos omezila na samolepky, kde ještě navíc vystupuje místo Ježíška sněhulák.

Santa zválcoval Ježíška

foto internet a archiv redakce