Zatímco ve městech si obyvatelé často stěžují na přílišný hluk kolem sebe, ve světě formule 1 je to naopak. Organizátorům nedělní Velké ceny Austrálie vadilo, že monoposty jsou v nové sezoně tišší než dřív, čímž mohlo podle nich dojít k porušení smlouvy s vedením seriálu.
V úvodní Grand Prix sezony měly premiéru nové turbomotory, jejichž zvuk skutečně nedosahuje hodnot dosavadních osmiválců a které ze všeho nejvíc připomínají sekačky na trávu. Už před sezonou na to poukazoval šéf F1 Bernie Ecclestone, když mluvil o frašce, za kterou může snaha Mezinárodní automobilové federace šetřit.
Po GP Austrálie čelí FIA i sám Ecclestone kritice australských organizátorů. "Bylo to mdlé a fanouškům na místě se to nelíbilo," uvedl šéf pořadatelů Velké ceny Andrew Westacott. "Platíme za produkt, máme podepsané smlouvy a hodně pečlivě je prověřujeme, protože máme pocit, že tam došlo k nějakým porušením," dodal zklamaně.
Vedení F1 se zatím ke kritice Australanů nevyjádřilo. Jejich nespokojenost ale může hrát roli při vyjednávání o nové smlouvě o pořádání Grand Prix. Ta stávající vyprší příští rok, a pokud bude vedení seriálu trvat na tišších turbomotorech, může se stát, že místo australského Melbourne zařadí do šampionátu jiného pořadatele.
Letos vyhrál tradiční australský úvod mistrovství formule 1 německý jezdec Nico Rosberg na Mercedesu. Loni neotřesitelný Red Bull sice díky Danielu Ricciardovi dojel na druhém místě, pilot byl ale následně diskvalifikován kvůli porušení pravidla o maximálním průtoku paliva. Díky problémům s elektronikou ztrácelo i Ferrari.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist