Zatímco ve městech si obyvatelé často stěžují na přílišný hluk kolem sebe, ve světě formule 1 je to naopak. Organizátorům nedělní Velké ceny Austrálie vadilo, že monoposty jsou v nové sezoně tišší než dřív, čímž mohlo podle nich dojít k porušení smlouvy s vedením seriálu.
V úvodní Grand Prix sezony měly premiéru nové turbomotory, jejichž zvuk skutečně nedosahuje hodnot dosavadních osmiválců a které ze všeho nejvíc připomínají sekačky na trávu. Už před sezonou na to poukazoval šéf F1 Bernie Ecclestone, když mluvil o frašce, za kterou může snaha Mezinárodní automobilové federace šetřit.
Po GP Austrálie čelí FIA i sám Ecclestone kritice australských organizátorů. "Bylo to mdlé a fanouškům na místě se to nelíbilo," uvedl šéf pořadatelů Velké ceny Andrew Westacott. "Platíme za produkt, máme podepsané smlouvy a hodně pečlivě je prověřujeme, protože máme pocit, že tam došlo k nějakým porušením," dodal zklamaně.
Vedení F1 se zatím ke kritice Australanů nevyjádřilo. Jejich nespokojenost ale může hrát roli při vyjednávání o nové smlouvě o pořádání Grand Prix. Ta stávající vyprší příští rok, a pokud bude vedení seriálu trvat na tišších turbomotorech, může se stát, že místo australského Melbourne zařadí do šampionátu jiného pořadatele.
Letos vyhrál tradiční australský úvod mistrovství formule 1 německý jezdec Nico Rosberg na Mercedesu. Loni neotřesitelný Red Bull sice díky Danielu Ricciardovi dojel na druhém místě, pilot byl ale následně diskvalifikován kvůli porušení pravidla o maximálním průtoku paliva. Díky problémům s elektronikou ztrácelo i Ferrari.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist