1) Tunel Blanka
Poté, co jsme se dozvěděli, že Blanka bude otevřená nejdříve v lednu, je jasné, že Tomáš Hudeček za sebou své velké dílo nadepsané „Já vám otevřel Blanku“ nezanechá. Chyba byla nejspíše v tom, když se ne zrovna chytře rozhodl, že Blanka je černá stavba a smlouva s Metrostavem, který ji postavil, neplatná. Respektive problémem se ukázalo, že tohle přesvědčení s ním jaksi nikdo nesdílel. Ani lidé s Metrostavu, ani ti, kteří o sporu v rozhodčím řízení rozhodovali. Ale hezký pokus, jak za pár desítek milionů, které rozhodčí řízení s Metrostavem stálo být na pět minut hrdinou. Mimochodem, ten skvělý nápad s černou stavbou zdržel otevření dost možná skoro o rok.
2) Opencard
Tomáš Hudeček byl člověkem, který se tvářil, že umí řešit problémy. Takže proč by nemohl vyřešit projekt Opencard, na kterém si vylámal zuby jeho předchůdce? Paradoxní je, že Opencard mohla být poměrně dobře funkční a lidé ji navzdory příšerné pověsti projektu začali používat. (Koneckonců, neměli na výběr.) Výsledek? Hudeček se rozhodl Opencard pohřbít, ale bez reálné náhrady. „Připravujeme levnější variantu karty“, tvrdil Tomáš Hudeček, než na radnici skončil. Levnější variantu od té doby nikdo neviděl. Lidé přestali Opencard věřit, ale jinou alternativu jim nikdo nenabídl.
3) Modré zóny
Podobné je to i u modrých parkovacích zón. I zde připravoval Hudeček „systémové řešení“. Ještě v roce 2013 tvrdil, že tohle systémové řešení nebude zahrnovat okamžité rozšíření modrých parkovacích zón. V roce 2014 pak najednou měly z ničeho nic modré zóny přistát v částech Prahy 5 a 6. „Systémové řešení“ bylo vymyšlené tak dobře, že do něj Praha 5 na poslední chvíli odmítla vstoupit. Sečteno a podtrženo - s parkováním v Praze neudělal magistrát za éry Tomáše Hudečka vůbec nic. A soukromé odtahovky dál řádí v „modrých“ částech města. A vy pořád legálně nezaparkujete před školkou vašeho dítětě, když zrovna není ve vašem obvodu.
4) Dopravní podniky
Dopravu v Praze vzal Tomáš Hudeček z gruntu. V září roku 2013 užaslým divákům v televizi oznámil, že Dopravní podnik je před krachem. A on ho zachrání. Od té doby se nestalo nic. Dopravní podnik nezkrachoval, MHD se nezlepšila. Nové vedení radnice chce cestování MHD naopak zlevnit. Dopravní podnik to podle všeho nepoloží.
5) Kola a podobně
Tomáš Hudeček se rád prezentoval návrhy z dílny lidí kolem Auto*Matu. Uzavírání nábřeží. Systém veřejného půjčování kol (v kopcovité Praze věc sama o sobě hodně bizarní). Nic z toho, až na pár návrhů a pár akcí, při kterých aktivisté na nábřežích předstírali čilý ruch nezůstalo dál, než ve fázi nápadů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist