Společnosti Yahoo vykázala čistou ztrátu 99,2 milionu dolarů po výpadku 4,4 miliardy USD v předešlém čtvrtletí. O rok dříve vytvořila zisk 21,2 milionu USD. Výsledky mírně překročily odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters.
Yahoo se od nástupu Marissy Mayerové do čela firmy v roce 2012 snažila o expanzi své internetové divize a o hluboké změny, v konkurenci amerických gigantů Google a Facebook se jí to ale příliš nedařilo. Firma v posledních letech svůj podíl na trhu nijak nezvýšila.
Minulý měsíc Yahoo vyzvala potenciální zájemce k předložení předběžných nabídek na její základní internetové aktivity a na asijská aktiva. Uchazeči o aktivity Yahoo měli v prvním kole nabídkového řízení předložit své návrhy do pondělí 18. dubna, firma dnes ale žádné podrobnosti nesdělila. Podle médií je favoritem v soutěži americká telekomunikační společnost Verizon Communications, jako poslední oznámil zájem britský list Daily Mail.
K prodeji základních internetových aktivit i k prodeji její asijské součásti Yahoo tlačí někteří její akcionáři v čele s investičním fondem Starboard Value. Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence. Její tržby dosáhly maxima v roce 2008.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist