O elektronizaci zdravotnictví v České republice je stále větší zájem, pro lékaře i pacienty představuje komfort a úsporu času. Komunikace s lékaři telefonicky nebo docházení do ordinací jsou mnohdy zdlouhavé a ne vždy nutné. Některé úkony by bylo možné řešit elektronicky. Jak uvádí většina Čechů (87,4 %), elektronickou komunikaci s lékaři by rádi využívali. Zájem o tento servis vzrostl oproti roku 2014 o více než 17 %. Nejčastěji by Češi tuto možnost využívali k objednání se k lékaři (96,7 %), k připomínkám pravidelných kontrol (91 %) a k vystavování receptů (89,4 %). Velký zájem by ale byl také o přístup k výsledkům vyšetření online (88,9 %). Elektronizace komunikace s lékaři ale nabízí i další úkony, které není vždy nutné řešit osobně nebo telefonicky a většina lidí by o ně měla zájem: například online konzultace, zjištění ceny či doplatku za lék nebo lékařský úkon, konzultace možných interakcí a nežádoucích účinků u léků nebo sdílení základních zdravotních údajů se záchrannou službou.

Z odpovědí respondentů dále vyplývá, že více než 2/3 Čechů se nestará jen o své zdraví, ale pomáhá také svým blízkým. I zde by jim v péči pomohla elektronická komunikace, která je pohodlná a šetří čas. Nejčastěji Češi pomáhají prarodičům nebo rodičům, ale také svým partnerkám a partnerům. Nejvíce blízkým pomáhají k obvodnímu lékaři (84,7 %) a k zubaři (54,1 %). Možnost komunikovat s lékaři elektronicky by rádi využívali i pro své blízké a péči by jim usnadnila. Ocenili by ji hlavně při objednávání blízkých na vyšetření (89,1 %), vystavení receptu na léky elektronicky (76,2 %) a k připomínkám pravidelných kontrol (70,6 %).

„Z výsledků průzkumu je patrné, že by Češi uvítali, kdyby jim lékaři poskytli možnost komunikovat s nimi elektronicky. Lidé od zdravotnictví očekávají stálé zlepšování služeb, zvyšující se komfort a časovou úsporu. Online komunikace je na českém trhu k dispozici, je efektivní a mezi klienty je o ni velký zájem,“ uvádí Lenka Volfová, Head of Marketing z CompuGroup Medical ČR a dodává: „Tyto služby by zároveň lidé nevyužívali jen pro sebe, ale i v péči o své blízké.“

Ženy by elektronickou komunikaci do velké míry ocenily v komunikaci se svou gynekologickou ordinací, protože ji mnohdy navštěvují jen kvůli receptu nebo výsledkům vyšetření, přitom tyto úkony by se daly řešit elektronicky. Více než 1/2 žen uvádí, že gynekologa navštěvuje jen kvůli receptu, a to nejčastěji 2krát nebo 4krát ročně. Kvůli předání výsledků vyšetření dochází do gynekologické ordinace alespoň jednou do roka 58 % žen. Ačkoli by ženy stály o online komunikaci se svými gynekology, téměř 84 % tuto možnost nemá. Ženy by ji nejraději využívaly k online objednávání (88,8 %), k připomínkám pravidelných vyšetření (72,3 %), k vystavení receptů na léky (69,5 %) či k přístupu k výsledkům vyšetření on-line (68,7 %). O možnost konzultovat problém s gynekologem elektronickou cestou by mělo zájem téměř 80 % žen.

Průzkum pro společnost CompuGroup Medical ČR provedla agentura STEM/MARK v dubnu 2017 na 521 respondentech.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist